E-mailaccount(s) aanmaken

Gewijzigd op Mon, 11 Dec 2023 om 02:56 PM

Binnen Yuki is de Office functionaliteit beschikbaar waarmee je mail gestuurd naar je eigen e-mailadres(sen) ook binnen je Yuki domein kunt ophalen. Je kunt dan ook vanuit jouw eigen e-mailadres vanuit Yuki e-mail versturen. Hiermee is Yuki e-mail een web alternatief voor Outlook of voor Gmail. Yuki handelt de e-mail af op basis van POP3 en SMTP.


Om Yuki e-mail in te stellen voor het gebruik met je Gmail account zie artikel Gmail account met Yuki e-mail koppelen.


Een e-mailaccount is alleen inzichtelijk voor de eigenaar van het betreffende e-mailaccount, dus deze instellingen dient de gebruiker zelf te doorlopen.


Een accountant kan dit niet instellen voor een gebruiker. Immers e-mail is persoonlijk en niet toegankelijk voor elke gebruiker of backoffice medewerkers in het domein.


Alle vastgelegde instellingen zoals o.a. de instellingen van je e-mailaccounts zijn op één plaats in je domein samengebracht en gecategoriseerd.


Je e-mailaccounts kunnen vanuit verschillende plaatsen in Yuki worden geopend, aangemaakt of gewijzigd:

  • Klik in de navigatiebalk op het icoon Instellingen en vervolgens in het nu geopende scherm op E-mailaccounts.
  • Beweeg met je muis boven het icoon E-mail in de navigatiebalk en klik vervolgens op E-mailaccounts.


Het volgende scherm wordt geopend:



Hier zie je een overzicht van jouw e-mailaccounts in Yuki.


Dit e-mailaccount staat los van het e-mailadres waar vanuit Yuki de verkoopfacturen stuurt, voor een beschrijving hiervan zie artikel E-mail verzendopties (e-mailaccount en mailserver).


Klik op > voor een e-mailaccount om de instellingen van de desbetreffende e-mailaccount te wijzigen.


Klik op de knop + (Nieuw) om een nieuw e-mailaccount aan te maken.


Het volgende scherm wordt geopend:



Gebruik dit e-mailadres uitsluitend voor het versturen van e-mail kun je aanvinken, dan zal Yuki géén e-mail ophalen en dit adres alleen gebruiken voor het versturen van e-mail.  


Klik op de knop Volgende waardoor het volgende scherm wordt geopend:



Hier vul je de gebruikersnaam en het wachtwoord in. De gebruikersnaam kan gelijk zijn aan het e-mailadres maar dat hoeft niet. Aan de hand van het e-mailadres dat je op het eerste scherm hebt ingegeven bepaalt het programma welke POP3 server het moet gebruiken om de mail op te halen. Het kan voorkomen dat Yuki niet weet welke POP3 server hij moet gebruiken en dan wordt je gevraagd dit zelf in te geven. Mocht dit gebeuren, probeer dan eerst mail."Je websitenaam".nl als dat niet werkt, kun je het beste contact opnemen met je provider. 


Klik op de knop Meer opties zodat je de uitgebreide POP en SMTP instellingen kunt invoeren.



Als je de instellingen hebt ingevoerd kun je in het volgende scherm aangeven of je alle bijlagen die met de e-mail meegekomen zijn direct in het archief wilt opslaan. Je kunt kiezen uit de ordner 'Uitzoeken Yuki' of 'Zelf te ordenen'. Ook kun je ervoor kiezen dat je berichten van de server worden verwijderd, nadat je ze hebt ontvangen, maar alleen als je provider dit toestaat.



Klik je op de knop Klaar dan zal Yuki de e-mail instellingen verifiëren en vervolgens naar het ingestelde e-mailaccount een mail versturen om het account te activeren. Na bevestiging kun je je e-mailadres gebruiken.



Als je ervoor hebt gekozen om alleen je mail met Yuki te versturen dan krijg je de mail niet in Yuki en moet je de verificatie vanuit een andere plaats, bijvoorbeeld Outlook, doen.


Was dit artikel nuttig?

Dat is fantastisch!

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Sorry dat we u niet konden helpen

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Laat ons weten hoe we dit artikel kunnen verbeteren!

Selecteer tenminste een van de redenen

Feedback verzonden

We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren