Salarisdocumenten handmatig importeren (via Nmbrs® koppeling)

Gewijzigd op Mon, 27 Mar 2023 om 03:14 PM

Voor klanten die gebruik maken van de Nmbrs® koppeling in Yuki is het mogelijk om, indien nodig, vanuit Nmbrs® salarisdocumenten van een beschikbare loonrun handmatig in een administratie te importeren. Een loonrun komt in de administratie in Yuki beschikbaar zodra deze is gedraaid in Nmbrs®. 


Via de Nmbrs® koppeling kunnen alleen salarisdocumenten voor de huidige maand automatisch worden opgehaald. Dit betekent dat wanneer in Nmbrs® de loonrun van januari in februari wordt gedraaid deze niet door Yuki automatisch opgehaald kunnen worden. De salarisdocumenten van de beschikbare loonrun in Yuki dienen in dat geval handmatig geïmporteerd te worden.


LET OP!

Yuki controleert bij het importeren van salarisstroken niet op duplicaten dus controleer voordat je de salarisstroken handmatig importeert altijd even of deze al wellicht door de automatisch import zijn opgehaald.


Yuki houdt bij het automatisch ophalen van een aangifte loonheffing rekening met het feit dat deze pas daadwerkelijk na de huidige maand wordt gedraaid in Nmbrs®.


Het is ook mogelijk om alle medewerkers vanuit Nmbrs® handmatig te importeren. Hierdoor kunnen de geïmporteerde medewerkers al in Yuki worden aangemaakt (met correct personeelsnummer, naam, adresgegevens en bankrekening) voordat de salarisstroken voor die medewerkers voor de eerste keer worden opgehaald.

Reeds aangemaakte werknemers in Yuki met een ingevuld BSN dat overeenkomt met het BSN in Nmbrs zullen worden geüpdatet indien er een wijziging in de werknemersgegevens in Nmbrs heeft plaatsgevonden.


LET OP!

Bij het ophalen van de salarisstroken vanuit Nmbrs® verschijnt de volgende foutmelding wanneer er in Nmbrs een werknemer aanwezig is die nog niet in Yuki is aangemaakt: 


Het importeren van de salarisstrook is mislukt. Administratie: "bedrijfsnaam" Run: "Mei 2022" Werknemer: "". Foutmelding: Medewerker met personeelsnummer 10000 is niet uniek.


In dat geval moeten via de Nmbrs® koppeling eerst de ontbrekende medewerkers handmatig worden geïmporteerd in Yuki. 


De volgende salarisdocumenten kunnen handmatig worden geïmporteerd:

  • loonjournaalposten
  • salarisstroken
  • aangiften loonheffing
  • jaaropgaven. 


Alleen een gebruiker met de 'Backoffice' rol in het domein kan gebruik maken van de Nmbrs® koppeling.


TIP!

Na het handmatig importeren van de salarisstroken ontvangt de bij de Yuki berichten aangegeven gebruiker bij Wie ontvangt taken met betrekking tot de salarisstroken? een notificatie dat de salarisstroken in de administratie klaar staan.


Beweeg met je muis boven het icoon Personeel in de navigatiebalk en klik vervolgens op Nmbrs service.


Het volgende scherm wordt geopend:



Selecteer de loonrun waarvan je de loonjournaalposten, salarisstroken of aangiften loonheffing wilt importeren of selecteer een loonrun als je de jaaropgaven wilt importeren en klik vervolgens respectievelijk op de knop Importeer loonjournaalposten, Importeer salarisstroken, Importeer aangiften loonheffing of Importeer jaaropgaven.


De volgende melding verschijnt in je scherm afhankelijk van het type salarisdocument dat je wilt importeren:



Klik op de knop Ok zodat de salarisdocumenten daadwerkelijk worden geïmporteerd. Er verschijnt vervolgens een melding in je scherm waarin bijvoorbeeld alle werknemers worden getoond waarvan de jaaropgaven zijn geïmporteerd:



Alle geïmporteerde salarisdocumenten kun je op de volgende plaatsen in de administratie terugvinden:

  • loonjournaalposten op het tabblad 'Memorialen' in de ordner 'Overig financieel'
  • salarisstroken op het tabblad 'Salarisstroken' in de ordner 'Personeel'
  • aangiften loonheffing op het tabblad 'Loonheffing' in de ordner 'Belasting'
  • jaaropgaven op het tabblad 'Salarisstroken' in de ordner 'Personeel'.


De salarisstroken en de jaaropgaven van een bepaalde werknemer vind je ook terug via de relatiekaart van de desbetreffende werknemer door te klikken op HR documenten.



Was dit artikel nuttig?

Dat is fantastisch!

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Sorry dat we u niet konden helpen

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Laat ons weten hoe we dit artikel kunnen verbeteren!

Selecteer tenminste een van de redenen

Feedback verzonden

We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren