In Yuki kun je een overzicht bekijken van alle inkoopfacturen die in behandeling zijn gezet. Dit zijn facturen die nog niet zijn betaald of geïncasseerd en waar nog uitzoekwerk voor moet worden gedaan. Facturen met de status 'In behandeling' kunnen niet worden betaald, zij moeten eerst weer worden vrijgegeven voor betaling.
Alleen een gebruiker met de rol 'Directie' kan een factuur in behandeling zetten en deze weer vrijgeven voor betaling.
LET OP!
Achter elke factuur staat een gekleurd vierkantje: geel (Nog niet betaald), blauw (Deels nog te betalen) of groen (Volledig betaald).
Een gebruiker met de 'Backoffice' rol in het domein kan direct een openstaande factuur matchen met een betaling door te klikken op het gele of blauwe vierkantje achter de desbetreffende factuur.
Beweeg met je muis boven het icoon Inkoop in de navigatiebalk en klik vervolgens op In behandeling.
Het volgende scherm wordt geopend:
In dit scherm kun je de volgende knoppen en/of downloadmenu's gebruiken:
- Maak hier een keuze waarop je de facturen wilt filteren: Onderwerp, Bedrag, Leverancier, Factuurnummer, Tag of Project.
- Voer vervolgens het feitelijke selectiecriterium in. Door op de knop Zoek te klikken wordt het filter op de lijst toegepast.
Wanneer de accountant het feature Yuki Vreemde valuta heeft toegevoegd aan het contract van het domein kun je ook filteren op Valuta. - Wissel tussen het wel of niet tonen van een schermvoorbeeld van de geselecteerde inkoopfactuur.
- Markeer de geselecteerde facturen als vrijgegeven, hierdoor verdwijnen de facturen uit dit overzicht. In het overzicht Onbetaalde facturen verdwijnt het witte handje achter de facturen.
- Wissel tussen het overzicht van alle inkoopfacturen of alle inkoop creditfacturen in behandeling.
- Stuur dit overzicht naar de ondernemer (alleen beschikbaar voor de backoffice)
- Selecteer het overzicht van de facturen in behandeling van de juiste administratie.
- Pas de getoonde kolommen in dit overzicht aan.
- Download het getoonde overzicht als een CSV-bestand (Excel).
Was dit artikel nuttig?
Dat is fantastisch!
Hartelijk dank voor uw beoordeling
Sorry dat we u niet konden helpen
Hartelijk dank voor uw beoordeling
Feedback verzonden
We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren