Bank verwerkingsregels

Gewijzigd op Di, 23 Apr om 5:06 PM

In Yuki kun je een overzicht bekijken van alle bank verwerkingsregels die zijn aangemaakt in een domein.


Alleen een gebruiker met een 'Backoffice' rol in het domein of de rol 'Directie', 'Financiële administratie' of 'Externe Accountant' kan dit overzicht bekijken.


LET OP!

Een centrale herkenningsregel van Yuki 'overruled' altijd een bank verwerkingsregel die door een gebruiker is aangemaakt. Een voorbeeld hiervan is de centrale herkenningsregel die bijna alle overboekingen op zakelijke rekeningen binnen hetzelfde domein automatisch boekt op '23000 Betalingen onderweg'. 


Beweeg met je muis boven het icoon Bank in de navigatiebalk en klik vervolgens op Bank verwerkingsregels


Het volgende scherm wordt geopend:



De knop Cache manager is alleen beschikbaar voor een gebruiker met de 'Backoffice' rol in het domein.


Je kunt in de kolom Afhandelen op het aankruisvakje van één of meer bank verwerkingsregels klikken om in één keer aan te geven welke banktransacties automatisch moeten worden afgehandeld als aan alle criteria van de desbetreffende bank verwerkingsregels is voldaan.

Klik vervolgens op de knop Bijwerken zodat de nieuwe instellingen in de kolom 'Afhandelen' worden bijgewerkt en bewaard in de bank verwerkingsregels. Hierdoor worden de banktransacties door Yuki automatisch verwerkt nadat de bank verwerkingsregels zijn toegepast en komen de transacties niet meer in de workflow.


Om een nieuwe bank verwerkingsregel aan te maken klik je op de knop Nieuw. Door te klikken op > voor de omschrijving van de bank verwerkingsregel kun je de betreffende regel wijzigen.


Voor een uitgebreide beschrijving van het aanmaken van bank verwerkingsregels zie artikel Bank verwerkingsregel aanmaken.


De bank verwerkingsregels kunnen worden gesorteerd op grootboekrekening en prioriteit.


Daarnaast kun je kiezen om alle bank verwerkingsregels te bekijken of alleen de regels die op een bepaald datum actief zijn.


Was dit artikel nuttig?

Dat is fantastisch!

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Sorry dat we u niet konden helpen

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Laat ons weten hoe we dit artikel kunnen verbeteren!

Selecteer tenminste een van de redenen
CAPTCHA-verificatie is vereist.

Feedback verzonden

We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren