Zelfboeken voor domein activeren

Gewijzigd op Mon, 29 Jan 2024 om 02:53 PM

Via de gegevens (instellingen) van een domein kan een gebruiker met de rol 'Portaalbeheerder' het feature Zelfboeken voor een domein activeren.  


LET OP!

Het feature Zelfboeken is alleen beschikbaar in de bundel Small, Medium, Large of Unlimited.


In een domein waarvoor het feature Zelfboeken is geactiveerd kan een gebruiker met de rol 'Directie' de rol 'Backoffice' aan een gebruiker toewijzen. Hierdoor krijgt een ondernemer toegang tot de Backoffice boekhoudfuncties en kan hij of zij dus zelf de volledige boekhouding doen waaronder bijv. memoriaalboekingen maken, inkoop- en verkoopfacturen en de bijbehorende banktransacties verwerken in de administratie, etc.


Voor een uitgebreide beschrijving zie artikel Rol 'Backoffice' (zelfboeker) aan gebruiker(s) in je domein toekennen.


VOOR DE VEELGESTELDE VRAGEN OVER HET FEATURE ZELFBOEKEN IN YUKI ZIE FAQ FEATURE ZELFBOEKEN (ACCOUNTANT)


Het scherm om de instellingen van een domein te bekijken en/of te wijzigen wordt als volgt geopend:

  • automatisch direct na het aanmaken van een nieuw domein
  • in het accountant portaal klikken op Beheer en vervolgens op Domeinen. Klik vervolgens op de naam van het domein.
  • in het accountant portaal klikken op Beheer en vervolgens op Domeinen. Beweeg met je muis vervolgens boven de regel van het desbetreffende domein, klik op de knop met de drie puntjes en selecteer vervolgens Bekijk domeingegevens in het menu.


Het volgende scherm wordt geopend:



Klik vervolgens achter Domein op de knop Bewerken om Zelfboeken in het domein te activeren. Het volgende scherm wordt geopend:



Door het selectievakje Activeer Zelfboeken aan te vinken kun je Zelfboeken activeren.


Nadat je Zelfboeken hebt geactiveerd voor dit domein wordt de workflow van het desbetreffende domein standaard uitgesloten van de Backoffice monitor. Indien gewenst, kun je achter Workflow aangeven dat de workflow wel in de Backoffice monitor moet worden opgenomen door Normaal te selecteren.



Bij de gegevens (instellingen) van het domein wordt vervolgens getoond of de workflow van het domein wel of niet is uitgesloten van de Backoffice monitor.



Was dit artikel nuttig?

Dat is fantastisch!

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Sorry dat we u niet konden helpen

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Laat ons weten hoe we dit artikel kunnen verbeteren!

Selecteer tenminste een van de redenen

Feedback verzonden

We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren