Kwaliteitsmonitor

Gewijzigd op Thu, 19 Oct 2023 om 11:57 AM

Lees het onderstaande artikel of bekijk de video 'Yuki Kwaliteitsmonitor'!



Met behulp van de tegel Kwaliteit in het backoffice portaal kan de backoffice een overzicht bekijken van de cijfers (scores) van alle door de kwaliteitsmonitor uitgevoerde controles van administraties.


Alleen een gebruiker met een 'Backoffice' rol in het domein kan de kwaliteitsmonitor bekijken.


Yuki houdt voortdurend in de gaten of bepaalde onderdelen van de boekhouding van de administratie(s) in een domein compleet en correct zijn verwerkt. De kwaliteit van deze onderdelen wordt gemeten op basis van een aantal controles die elke nacht automatisch worden uitgevoerd. Alle controles worden uitgevoerd vanaf de datum dat een boekjaar in een administratie is afgesloten tot aan de laatste dag van de vorige maand. De score van deze controles wordt als een totaalcijfer voor het gehele domein weergegeven in de kwaliteitsmonitor. 


Je kunt de kwaliteitsmonitor vanuit verschillende plaatsen in Yuki openen:

  • Beweeg met je muis boven het icoon Backoffice in de navigatiebalk en klik vervolgens op Kwaliteitsmonitor.
  • Beweeg met je muis boven het icoon Backoffice en klik vervolgens onder Bedrijven op het actuele cijfer van de kwaliteitscontrole van de desbetreffende administratie (indien er al een kwaliteitscontrole is vastgelegd).


TIP!

Je kunt ook direct een notitie over de huidige status van de kwaliteit van de administratie toevoegen door rechtsboven in het scherm op de knop waarmee je de basistoepassingen opent te klikken. Klik vervolgens op Open verslag in het nu geopende menu.


Daarnaast kan er in het beginscherm van een domein per bedrijf (administratie) worden bekeken wat het actuele cijfer is voor de kwaliteit en de notities die bij de laatste controle zijn vastgelegd.



TIP!

Klik op dit actuele cijfer om meteen de details van de kwaliteitscontrole van het desbetreffende bedrijf (administratie) te bekijken.


In elke administratie wordt de kwaliteit van de volgende onderdelen d.m.v. de controles gemeten:

  • Bank 
  • Inkoop
  • Verkoop
  • Btw
  • Personeel
  • Activa
  • Verwerking.

Om de kwaliteit van de administratie te verbeteren open je de details van een bepaald onderdeel door op de naam daarvan te dubbelklikken en zorg je ervoor dat de benodigde aanvullingen en/of correcties worden uitgevoerd. Alle onderdelen zullen in losse artikelen uitvoerig worden besproken. 


Administratiecontroles

Je kunt een overzicht bekijken van alle controles die al zijn uitgevoerd in de administratie door te klikken op de knop Administratiecontroles.



Het volgende scherm wordt geopend:



In deze grafiek zie je het verloop van de score van de kwaliteitsmonitor. Door met je muis over de grafiek te bewegen kun je in meer detail de score van de kwaliteitsmonitor bekijken. Daaronder zie je een lijst met alle maandelijkse controles die in de administratie zijn uitgevoerd. Door te klikken op een score kun je een specifieke controle in meer detail bekijken.



Open verslag

Om een verslag toe te voegen over een nieuwe controle van de administratie klik je linksboven in je scherm op de knop Open verslag. In onderstaand scherm beschrijf je de huidige status van de kwaliteit van de administratie.



Dit scherm blijft geopend gedurende de tijd dat je aan het werkt bent in dit domein. Je kunt dus alle onderdelen van de kwaliteitsmonitor bekijken en eventueel aanvullen en/of wijzigen. Tijdens de controle kun je je notities tussentijds bewaren door te klikken op de knop Bewaren. Onder elke notitie kun je desgewenst bij elke tekst een zogenaamd tijdstempel toevoegen.


Wanneer de controle van de administratie volledig is uitgevoerd klik je op de knop Publiceren. De controle wordt nu getoond in het beginscherm van het domein en toegevoegd aan de lijst met maandelijkse controles.


De 'notities' van een controle (niet 'gepubliceerd') kunnen door te klikken op de knop Open verslag altijd weer worden geopend en aangevuld of aangepast worden.


Was dit artikel nuttig?

Dat is fantastisch!

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Sorry dat we u niet konden helpen

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Laat ons weten hoe we dit artikel kunnen verbeteren!

Selecteer tenminste een van de redenen

Feedback verzonden

We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren