Hoe kan ik een factuur uit een definitief SEPA betaalbestand halen en weer betaalbaar stellen?

Gewijzigd op Fri, 15 Mar 2024 om 12:31 PM

Alle facturen die zijn opgenomen in een definitief SEPA betaalbestand worden door Yuki gemarkeerd als 'Betaald'. In sommige situaties komt het echter voor dat een factuur opnieuw betaalbaar moet worden gesteld.

Een voorbeeld hiervan is een storno van een factuur uit het definitieve SEPA betaalbestand. De storno is in Yuki tegen de betaling weggeboekt.

De desbetreffende factuur staat niet meer in de betaallijst maar vind je terug als je filtert op 'Onderweg'.


De factuur is echter nog steeds onderdeel van het SEPA betaalbestand en kan op de volgende manier weer betaalbaar worden gesteld:

  • Beweeg met je muis boven het icoon Inkoop in de navigatiebalk 
  • Klik vervolgens op Betaling onderweg
  • Selecteer de desbetreffende factuur
  • Klik op de knop Te betalen.



De factuur komt weer in de betaallijst terecht en vind je terug als je filtert op 'Betaalbaar gesteld'.

De factuur kan vervolgens weer worden geselecteerd om te worden opgenomen in een nieuw SEPA betaalbestand.


Was dit artikel nuttig?

Dat is fantastisch!

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Sorry dat we u niet konden helpen

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Laat ons weten hoe we dit artikel kunnen verbeteren!

Selecteer tenminste een van de redenen

Feedback verzonden

We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren