FAQ Yuki Pay - Frauduleuze Transacties

Gewijzigd op Di, 17 Jun om 12:11 PM

Hieronder worden de volgende vragen beantwoord:

  • Hoe moeten ondernemers een kaarttransactie melden die volgens hen frauduleus is?
  • Welke informatie en documentatie zijn vereist om een geschil in te leiden?
  • Hoe lang duurt het doorgaans om een geschil met betrekking tot een frauduleuze transactie op te lossen?
  • Als een transactie als frauduleus wordt bevestigd, hoe wordt de getroffen ondernemer dan terugbetaald?

Hoe moeten ondernemers een kaarttransactie melden die volgens hen frauduleus is?

De kaarthouder stuurt een e-mail naar support@yuki.nl

Ze voorzien ons van:

  • Alle betrokken transactiegegevens
  • Een gedetailleerde beschrijving van de omstandigheden die hebben geleid tot de ontdekking van de frauduleuze transacties
  • Een ingevuld en ondertekend Fraude Geschil Formulier
  • Een schadeformulier van de politie. Hiervoor neem je contact op met een politiestation om dit formulier te ontvangen.

Zodra alle gevraagde informatie is verzameld, zal de zaak snel verwerkt worden.

Op basis van deze informatie beoordeelt Swan de fraudezaak en worden de frauduleuze transactiebedragen terugbetaald.


Als er bevestigd wordt dat een transactie frauduleus is, is er geen verdere actie nodig van de kant van de ondernemer. Swan zal dan het frauduleuze bedrag direct terugstorten op de rekening van de ondernemer.


Welke informatie en documentatie zijn vereist om een geschil in te leiden?

Voor commerciƫle geschillen (niet frauduleus) wordt de kaarthouder gevraagd om:

Alle transactiegegevens te verstrekken

Te bewijzen dat hij of zij geprobeerd heeft het probleem rechtstreeks met de verkoper op te lossen

Documentatie te verstrekken (factuur, kassabon, bevestiging van de verkoper, bewijs van debitering, etc.)

Een commercieel geschilformulier in te vullen


Hoe lang duurt het doorgaans om een geschil met betrekking tot een frauduleuze transactie op te lossen?

Zodra alle gevraagde informatie is verzameld, verwerkt Swan de zaak snel (maximaal een paar dagen).


Als een transactie als frauduleus wordt bevestigd, hoe wordt de getroffen ondernemer dan terugbetaald?

Als we bevestigen dat een transactie frauduleus is, hoeft de ondernemer geen verdere actie te ondernemen. De ondernemer zal onmiddellijk terugbetaald worden met een creditering van het frauduleuze bedrag op zijn of haar rekening.


Was dit artikel nuttig?

Dat is fantastisch!

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Sorry dat we u niet konden helpen

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Laat ons weten hoe we dit artikel kunnen verbeteren!

Selecteer tenminste een van de redenen
CAPTCHA-verificatie is vereist.

Feedback verzonden

We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren