Met het feature Yuki Uren kunnen je medewerkers facturabele uren op klanten of projecten registreren en kun je deze na beoordeling en fiattering gebruiken om facturen voor klanten aan te maken. Dit feature bevat daarnaast diverse overzichten om de registratie van de uren en de tijdsbesteding van de medewerkers te monitoren.
TIP!
Vanuit het overzicht 'Gewerkte uren' kunnen de geregistreerde uren van een specifieke week, maand of jaar worden geëxporteerd als een CSV-bestand.
Dit feature (Urenregistratie) kan alleen in de bundel Small, Medium, Large en Unlimited door een gebruiker met de rol 'Directie' als extra feature worden toegevoegd via de Yuki Store in het domein.
Yuki Uren is geïntegreerd in de functionaliteit Agenda.
VOOR DE VEELGESTELDE VRAGEN OVER YUKI UREN ZIE FAQ UREN!
Hieronder volgt een beschrijving van de mogelijkheden van Yuki Uren en een uitleg over hoe je dit feature kunt gebruiken.
Hoe werkt het?
Om uren te kunnen registreren en factureren in Yuki moeten de volgende zaken worden geregeld:
- aanmaken van werksoorten
(zie artikel Nieuwe werksoort aanmaken) - registreren van uren (nieuwe werkopdracht)
(zie artikel Nieuwe werkopdracht aanmaken) - factureren van werkzaamheden
(zie artikel Werkzaamheden factureren) - wel of niet toevoegen van urenspecificatie
(zie artikel Urenspecificatie toevoegen).
Aanmaken van werksoorten
Via de werksoorten maak je diverse soorten urenregistraties aan. Elke werksoort kan wel of niet facturabel zijn en elke werksoort is gekoppeld aan een eigen verkoopartikel (die weer gekoppeld is aan een grootboekrekening).
Registreren van uren (nieuwe werkopdracht)
Via een nieuwe werkopdracht kies je een werksoort en leg je de uren vast.
In het overzicht 'Gewerkte uren' kun je alle week- en maandoverzichten per werknemer bekijken. In het overzicht 'Werkzaamheden' zie je alle uren gegroepeerd op relatie (klant) en project.
Factureren van werkzaamheden
Via de functie 'Werkzaamheden factureren' kun je zowel facturabele als niet-facturabele werkzaamheden goedkeuren (als je hiervoor als gebruiker de juiste rechten hebt).
Voor goedgekeurde facturabele werkzaamheden wordt direct een factuur aangemaakt (maar nog niet verwerkt en verzonden). Alle werkzaamheden met dezelfde werksoort en hetzelfde project worden één regel op de factuur.
De aangemaakte facturen kunnen nog apart worden bekeken, aangepast en verstuurd worden vanuit het overzicht 'Te verzenden facturen' in Verkoop.
Toevoegen van urenspecificatie
Je kunt instellen dat bij elke urenfactuur een urenspecificatie wordt toegevoegd. Dit is een eenvoudig overzicht van de datum, omschrijving en het aantal uren van elke gefactureerde werkopdracht per werksoort.
Was dit artikel nuttig?
Dat is fantastisch!
Hartelijk dank voor uw beoordeling
Sorry dat we u niet konden helpen
Hartelijk dank voor uw beoordeling
Feedback verzonden
We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren