Yuki Uren (werkzaamheden registreren en factureren)

Gewijzigd op Ma, 16 Dec om 8:32 AM

Met het feature Yuki Uren kunnen je medewerkers facturabele uren op klanten of projecten registreren en kun je deze na beoordeling en fiattering gebruiken om facturen voor klanten aan te maken. Dit feature bevat daarnaast diverse overzichten om de registratie van de uren en de tijdsbesteding van de medewerkers te monitoren.


TIP!

Vanuit het overzicht 'Gewerkte uren' kunnen de geregistreerde uren van een specifieke week, maand of jaar worden geëxporteerd als een CSV-bestand. 


Dit feature (Urenregistratie) kan alleen in de bundel Small, Medium, Large en Unlimited door een gebruiker met de rol 'Directie' als extra feature worden toegevoegd via de Yuki Store in het domein.


Yuki Uren is geïntegreerd in de functionaliteit Agenda.


LET OP!

Een gebruiker met de rol 'Backoffice' in het domein kan in de Urenregistratie alleen:

  • het overzicht 'Gewerkte uren' bekijken en exporteren als CSV-bestand
  • het overzicht 'Werkzaamheden' bekijken en exporteren als CSV-bestand
  • het overzicht 'Werksoorten' bekijken en nieuwe werksoorten aanmaken.


VOOR DE VEELGESTELDE VRAGEN OVER YUKI UREN ZIE FAQ UREN!


Hieronder volgt een beschrijving van de mogelijkheden van Yuki Uren en een uitleg over hoe je dit feature kunt gebruiken.


Hoe werkt het?

Om uren te kunnen registreren en factureren in Yuki moeten de volgende zaken worden geregeld:


Aanmaken van werksoorten

Via de werksoorten maak je diverse soorten urenregistraties aan. Elke werksoort kan wel of niet facturabel zijn en elke werksoort is gekoppeld aan een eigen verkoopartikel (die weer gekoppeld is aan een grootboekrekening).


Registreren van uren (nieuwe werkopdracht)

Via een nieuwe werkopdracht kies je een werksoort en leg je de uren vast.

In het overzicht 'Gewerkte uren' kun je alle week- en maandoverzichten per werknemer bekijken. In het overzicht 'Werkzaamheden' zie je alle uren gegroepeerd op relatie (klant) en project.


Factureren van werkzaamheden

Via de functie 'Werkzaamheden factureren' kun je zowel facturabele als niet-facturabele werkzaamheden goedkeuren (als je hiervoor als gebruiker de juiste rechten hebt).

Voor goedgekeurde facturabele werkzaamheden wordt direct een factuur aangemaakt (maar nog niet verwerkt en verzonden). Alle werkzaamheden met dezelfde werksoort en hetzelfde project worden één regel op de factuur.

De aangemaakte facturen kunnen nog apart worden bekeken, aangepast en verstuurd worden vanuit het overzicht 'Te verzenden facturen' in Verkoop.


Toevoegen van urenspecificatie

Je kunt instellen dat bij elke urenfactuur een urenspecificatie wordt toegevoegd. Dit is een eenvoudig overzicht van de datum, omschrijving en het aantal uren van elke gefactureerde werkopdracht per werksoort.


Was dit artikel nuttig?

Dat is fantastisch!

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Sorry dat we u niet konden helpen

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Laat ons weten hoe we dit artikel kunnen verbeteren!

Selecteer tenminste een van de redenen
CAPTCHA-verificatie is vereist.

Feedback verzonden

We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren