FAQ Accountant (backoffice)

Hoe stel ik in Yuki een verlengd boekjaar in?
Het boekjaar beslaat over het algemeen 12 maanden die gelijk lopen met het kalenderjaar (vanaf 1 januari tot en met 31 december).  Bij het starten van een onderneming als r...
Di, 6 Okt, 2020 at 10:43 AM
Hoe stel ik in Yuki een gebroken boekjaar in?
Het boekjaar beslaat over het algemeen 12 maanden die gelijk lopen met het kalenderjaar (vanaf 1 januari tot en met 31 december).  Het is mogelijk dat het boekjaar wel 12 m...
Vr, 28 Aug, 2020 at 10:24 AM
Hoe boek ik de beginbalans?
Alleen een gebruiker met een 'Backoffice' rol in het domein of de rol 'Externe accountant' kan de beginbalans in de administratie invoeren.  Om de begin...
Vr, 28 Aug, 2020 at 8:48 AM
Wat moet ik doen met een bestand dat in de Bundelbak is geplaatst?
Een aantal documenten die worden geüpload (met extensie JPG, GIF of PNG, dus géén PDF) komen eerst in de bundelbak terecht. Deze documenten moeten goed worden bekeken om te bep...
Di, 6 Okt, 2020 at 1:55 PM
Hoe verwijder ik meerdere documenten in één keer uit de workflow?
In Yuki kun je documenten aanleveren door deze te scannen, uploaden, synchroniseren of mailen. Daarnaast is het ook mogelijk om bepaalde documenten te genereren d.m.v. een webs...
Vr, 28 Aug, 2020 at 8:44 AM
Hoe komt het dat een MT940 bestand in de workflow blijft staan?
Het importeren van een elektronisch afschrift in Yuki kan op één van de volgende manieren verlopen: Elektronisch afschrift wordt door Yuki herkend en vervolgens automatisch g...
Vr, 28 Aug, 2020 at 8:47 AM
Hoe herstel ik in één keer meerdere verkeerd geboekte banktransacties?
Met de functie Zoeken & vervangen kun je in een domein dwars door alle bankrekeningen zoeken naar transacties (bankafschriftregels) die aan één of meerdere zoekcriteria vol...
Di, 13 Okt, 2020 at 5:28 PM
Waar vind ik de duplicaat banktransacties terug?
Yuki biedt ondersteuning voor het importeren van de elektronische exportbestanden (bankbestanden) van de meeste Nederlandse banken. Deze bestanden dienen door de gebruiker zelf...
Di, 6 Okt, 2020 at 1:12 PM
Hoe krijg ik een bankinconsistentie weg?
Yuki kent bij de bank twee inconsistenties. Deze worden aangegeven door middel van een gevarendriehoek. Yuki kan het saldo niet verifiëren. Yuki heeft geconstateerd dat...
Vr, 28 Aug, 2020 at 10:28 AM
Waarom heb ik bij het verwerken van een factuur bij betaalwijze niet de optie 'Contant'?
Op het tabblad 'Kas' in het administratieprofiel kun je instellen hoe Yuki om moet gaan met contante betaalde transacties in het domein. Deze instelling is direct van...
Vr, 28 Aug, 2020 at 8:46 AM