Door rechtsonder in je scherm te klikken op het icoontje (9 puntjes) kun je via de Zoekfunctie direct naar de juiste gegevens in je domein zoeken óf gegevens in je Archief, je financiële Monitor, van je relaties of van je bank bekijken.


De gegevens die je hier kunt bekijken zijn afhankelijk van de gebruikersrol en de licentie van je domein.



Zoekfunctie

De Zoekfunctie doorzoekt binnen een aantal categorieën in je domein naar alles wat voldoet aan de ingevoerde zoekterm(en). De categorieën waarbinnen wordt gezocht door de Zoekfunctie zijn:

  • Relaties
  • Documenten
  • Rekeningschema (grootboekrekeningen)
  • Afschriftregels (transacties)
  • Taken
  • Backoffice vragen/antwoorden.


Een zoekterm kan bestaan uit een (deel van een) naam, een nummer, een bedrag of een datum. Daarnaast kun je ook gericht zoeken op basis van een combinatie van verschillende zoektermen.


Naast de zoekresultaten toont Yuki ook een zogenaamde Beste match, het zoekresultaat dat volgens Yuki het beste past bij de ingevoerde zoekterm(en).


TIP!

De beschikbare categorieën en de zoekresultaten zijn afhankelijk van je rol(len) in het domein. Alle data in de zoekresultaten waartoe je geen toegang hebt op basis van je rol(len) wordt niet in de zoekresultaten op je scherm weergegeven.


Voor een uitgebreide beschrijving van de Zoekfunctie zie artikel Hoe werkt de Zoekfunctie in mijn domein?


Archief, Monitor, Relaties of Bank

Let op dat je indien mogelijk de juiste administratie en periode (rechtsboven in je scherm) aangeeft waarvan je de gegevens wilt bekijken. 


Indien aanwezig kun je vanuit de gegevens in het Archief, de Monitor, de Relaties of de Bank altijd doorklikken naar het onderliggende document.


Om de gegevens van een verwerkt document te bekijken, open je het document en klik je vervolgens op Bekijk gegevens.



Wil je over het document een vraag stellen aan je accountant of het document delen met een andere app op je Smartphone klik dan rechtsboven op de drie puntjes en klik vervolgens op de desbetreffende optie.


Archief



Hier kun je je meest recente aangeleverde documenten (uploads) of één van de documenten in de ordners van je Archief bekijken.


Je kunt aangeven van welke administratie en van welke periode (alle jaren of een specifiek kalenderjaar) de aangeleverde documenten moeten worden getoond.


Monitor



Hier kun je de grafieken van de volgende financiële gegevens bekijken: 

  • Omzet
  • Bedrijfslasten
  • Omzet en kosten
  • Bezittingen en schulden
  • Debiteuren en crediteuren
  • Banksaldo
  • Werkkapitaal
  • Financiële gezondheid:
    • Solvabiliteit
    • Rentabiliteit op eigen vermogen.


Zodra je op het scherm van de Monitor klikt worden de gegevens, indien deze zijn gewijzigd, in de getoonde grafieken automatisch ververst.


Je kunt aangeven van welke administratie en van welk kalenderjaar of gebroken boekjaar de financiële gegevens moeten worden getoond.


Relaties

Naast het bekijken van de gegevens van een relatie is het ook mogelijk om deze gegevens te wijzigen of een nieuwe relatie aan te maken.



Zoek en open de relatie waarvan je de gegevens wilt bekijken. Een contact uit Yuki kan worden gedeeld met een andere app op je Smartphone door rechtsboven te klikken op de drie puntjes en vervolgens te klikken op Delen



Van elke relatie worden op  verschillende tabbladen indien aanwezig de volgende gegevens getoond:

  • Verkoop:
    • Openstaand saldo
    • Netto omzet per maand
    • Netto omzet per jaar
    • Laatste 5 verkoopfacturen.
  • Inkoop:
    • Openstaand saldo
    • Netto inkopen per maand?
    • Netto inkopen per jaar
    • Laatste 5 inkoopfacturen.
  • Info:
    • Contactgegevens:
    • Relatie info
    • Financiële info
    • Gerelateerde documenten
    • Gerelateerde bankrekeningen
    • Gerelateerde e-mailadressen.


TIPS!

  • Om de route naar het adres van een relatie te bekijken, klik je op het tabblad Info en vervolgens op Relatie info. Klik nu op het desbetreffende adres.
  • Om een relatie direct te bellen, klik je op het tabblad Info en vervolgens op Relatie info. Klik nu op het desbetreffende telefoonnummer.
  • Om een relatie direct te mailen, klik je op het tabblad Info en vervolgens op Relatie info. Klik nu op het desbetreffende e-mailadres.


Gegevens relatie wijzigen

Om de gegevens van een relatie te wijzigen, klik je in een geopende relatie op het potloodje rechtsboven in je scherm. Na het wijzigen van de desbetreffende gegevens klik je op de knop Bewaren.

 

Relatie aanmaken

Om een nieuwe relatie aan te maken, klik je op het kruis rechtsboven in je scherm. In het nu geopende scherm geef je aan of je een persoon of een bedrijf wilt aanmaken, vervolgens voer je de gegevens in de desbetreffende velden in en klik je op de knop Aanmaken.


 

Bank



Hier zie je een overzicht van alle bankrekeningen, creditcards en online providers die in een administratie zijn aangemaakt. 

Je kunt aangeven dat alle of alleen de actieve bankrekeningen, creditcards en/of online betalingsproviders moeten worden getoond.


Je kunt daarnaast een specifieke bankrekening zoeken op naam van de bankrekening of op IBAN.


Open een bankrekening, creditcard of online betalingsprovider om alle transacties te bekijken. 

Je kunt vervolgens aangeven of alle transacties of alleen die van een specifiek kalenderjaar, halfjaar, kwartaal, maand of zelf in te voeren periode moeten worden getoond. 


Je kunt daarnaast een specifieke transactie zoeken op omschrijving en bedrag.



Zoek en open de banktransactie waarvan je de gegevens wilt bekijken.



In een geopende banktransactie zie je o.a. hoe de banktransactie is aangeleverd (elektronisch bestand of papieren afschrift) en op welke grootboekrekening de banktransactie op dit moment is geboekt.


Zodra een banktransactie is gematcht met een openstaande salarisstrook, inkoopfactuur of verkoopfactuur zal het desbetreffende document worden getoond.


TIP!

Om de gegevens van een een relatie te bekijken, open je de banktransactie en klik je op de naam van de relatie achter 'betaald aan' of 'ontvangen van'. 


Vraag stellen over banktransactie

Om een vraag te stellen over een banktransactie aan je accountant klik je vanuit de geopende banktransactie rechtsboven in je scherm op het vraagteken. In het nu geopende scherm typ je je bericht en klik je vervolgens op Versturen. De desbetreffende banktransactie wordt automatisch als een bijlage aan je vraag gekoppeld.