Je kunt in Yuki gebruikers toevoegen en werknemers aanmaken. Werknemers kunnen wel gebruikers zijn maar gebruikers zijn natuurlijk niet altijd werknemers. Werknemers zijn ook (contact)persoon. 


Om meerdere redenen kun je in Yuki werknemers aanmaken:

  • Je kunt dan documenten alleen zichtbaar maken voor werknemers (deze zijn dan niet zichtbaar voor gebruikers die geen werknemer zijn).
  • Werknemers worden gekoppeld aan de salarisstrook.
  • Verzuim en vakantie van werknemers worden onder de agenda geregistreerd en gerapporteerd.
  • De Rekening Courant Personeel kan worden bijgehouden voor bonnetjes die door personeel zijn betaald (declaraties).


Nieuwe werknemer aanmaken

Beweeg met je muis boven het icoon Personeel in de navigatiebalk en klik op Werknemers en vervolgens in het nu geopende scherm op de knop Nieuw.



Van een bestaande gebruiker een werknemer maken

Een bestaande gebruiker (persoon) wordt een werknemer zodra je op het tabblad 'Persoon' in het veld 'Bedrijf' één van de administraties (bedrijven) in het domein selecteert. In het selectiescherm staat voor de naam van een administratie een icoon van een mapje.



Na het aanmaken van een werknemer wordt het tabblad 'Werknemer' automatisch aan de relatiekaart van de desbetreffende gebruiker (persoon) toegevoegd).


Voor een uitgebreide beschrijving van het aanmaken van een werknemer zie artikel Nieuwe werknemer aanmaken.


LET OP!

Wanneer een administratie in je domein is gekoppeld aan Nmbrs® wordt een werknemer automatisch aangemaakt (met correct personeelsnummer, naam, adresgegevens en bankrekening) in de administratie wanneer blijkt dat het personeelsnummer nog niet bestaat in de desbetreffende administratie in Yuki.