De navigatie in Yuki heeft een aantal wijzigingen ondergaan waardoor deze er moderner uitziet en gebruiksvriendelijker is geworden. Daarnaast zijn zoveel mogelijk gegevens in je domein zoals je persoonlijke gegevens, je instellingen etc. op één plaats samengebracht zodat deze sneller en overzichtelijker te raadplegen zijn.


De vernieuwde navigatiebalk biedt je direct toegang tot:

  • domeinen: je kunt navigeren naar een ander domein waartoe je als gebruiker toegang hebt of een domein zoeken
  • Mijn Yuki: een persoonlijk overzicht in je domein met o.a.:
    • uitloggen
    • domeingegevens:
      • administraties en gebruikers met toegang tot het domein
      • totaaloverzicht van kwaliteitsmonitor, inconsistenties en grootboekrekeningen (alleen beschikbaar voor gebruikers met een 'Backoffice' rol)
      • verantwoordelijke backoffice medewerkers (alleen beschikbaar voor gebruikers met een 'Backoffice' rol)
    • toepassingen zoals het stellen van een vraag, Help informatie opzoeken, Comandi etc.
    • persoonlijke gegevens zoals recent bekeken documenten en contacten, het aantal logins, gebruikersactiviteit etc.
  • modules in Yuki en de bijbehorende toepassingen/functies
  • alle instellingen in je domein: deze zijn nu op één plaats gecategoriseerd en verzameld.


Schakel de nieuwe navigatie in Yuki in door te klikken op de knop Probeer de nieuwe navigatie


De nieuwe navigatie kan worden ingeschakeld en desgewenst weer worden uitgeschakeld in alle Compact domeinen en domeinen met een Basis of Plus licentie of Yuki Financieel.



Het volgende scherm wordt geopend:



Klik op de knop Volgende stap, Het volgende scherm wordt geopend:



Klik op de knop Volgende stap. Het laatste scherm over de nieuwe navigatie wordt geopend:



TIP!

Je kunt desgewenst weer terugschakelen naar de oude navigatie door via Instellingen bij je Persoonlijke voorkeuren de optie Probeer de nieuwe Yuki navigatie uit te schakelen.



De vernieuwde navigatiebalk

Wanneer je de nieuwe navigatie hebt ingeschakeld verschijnt afhankelijk van je Yuki licentie, je gebruikersrechten en extra modules die in een domein zijn geactiveerd bijvoorbeeld de volgende navigatiebalk in je scherm:



Als je met je muis over de iconen beweegt, toont Yuki alle functies per toepassing of module. Zo kun je direct doorklikken naar het juiste scherm van een functie die je wilt gaan gebruiken. 


De volgende iconen staan voor de functionaliteit waarmee je kunt navigeren tussen meerdere domeinen waartoe je als gebruiker toegang hebt, je persoonlijke overzicht binnen een domein kunt bekijken en de Zoekfunctie binnen een domein kunt gebruiken.


Hier kun je naar een ander domein navigeren waartoe je als gebruiker toegang hebt of een domein zoeken.
Mijn Yuki (niet beschikbaar voor een gebruiker met een 'Backoffice' rol in het domein)
Hier kun je uitloggen, vind je je meest recent bekeken documenten en contacten, een aantal basistoepassingen zoals het stellen van een vraag, een link naar de Help etc., de namen van de verantwoordelijke backoffice medewerkers voor je domein en een aantal basisgegevens zoals je domeingegevens, logins, gebruikersactiviteit, privacy etc.
Mijn Yuki (alleen beschikbaar voor gebruiker met een 'Backoffice' rol in het domein)
Hier kun je uitloggen, vind je je meest recent bekeken documenten en contacten, een aantal basistoepassingen zoals het stellen van een vraag, een link naar de Help etc., de namen van de verantwoordelijke backoffice medewerkers voor je domein en een aantal basisgegevens zoals je domeingegevens, logins, gebruikersactiviteit, privacy etc.
Zoekfunctie
Vul een woord, bedrag of datum in om door alle informatie in je Yuki domein te zoeken naar relaties, documenten, transacties, dossiers, taken, grootboekrekeningen etc.


De volgende iconen staan elk voor een module binnen Yuki. Een module is een set van toepassingen die samen een onderdeel van de administratie vormen. 


Dashboard. (Home)
Backoffice (alleen beschikbaar voor gebruiker met een 'Backoffice' rol in het domein)
Hier vindt de backoffice medewerker specifieke functionaliteit zoals o.a. de kwaliteitsmonitor en de checklist.
Yuki Postbus
Hier kun je al je documenten en transacties (bankbestanden) aanleveren en communiceren met de backoffice. 
Archief
Hier archiveer je al je documenten, ook de niet-financiële documenten.
Boekhouding
Hier vind je o.a. je bedrijfsmonitor, het overzicht 'Omzet en Kosten', 'Bezittingen en schulden', de lijst met openstaande debiteuren en crediteuren etc.
Bank met daaronder de Betaallijst en Incasso module
Overzicht van al je zakelijke bankrekeningen, creditcards  en online betalingsproviders én de transacties die daarop geboekt zijn. Betaal je facturen via de betaallijst of een SEPA betaalbestand in Yuki. Incasseer je verkoopfacturen via een SEPA incassobestand in Yuki.
Verkoop met daaronder de Factuur module, de Offerte module en Mollie
Maak offertes aan, verstuur deze naar je klanten en indien de offerte is geaccepteerd maak direct een verkoopfactuur aan. Bekijk de geboekte verkoopfacturen of maak je eigen verkoopfacturen aan. Stel Mollie in als betalingsprovider voor verkoopfacturen die je naar je klanten hebt gestuurd.
Inkoop
Hier vind je het overzicht van al je inkopen, leveranciers, facturen in behandeling  en onbetaalde facturen.  
Personeel met daaronder de WKR module
Overzicht van alle werknemers en de relevante documenten zoals hun salarisstroken, declaraties en  verzuimregistratie. De WKR tool verwerkt de werkkosten automatisch in je administratie en geeft actuele informatie over hoeveel werkkosten de vrije ruimte nog toelaat.
Adresboek
Al je klanten, leveranciers, medewerkers en overige relaties op één plek. Bekijk welke zaken je met ze gedaan hebt, verstuur een mailing of print etiketten.
Dossiers (of projecten)
Dossiers zijn een manier om gegevens in Yuki over een bepaald onderwerp of van een project te bundelen. Je moet hierbij denken aan gegevens zoals documenten, financiële transacties, relaties, afspraken, taken etc.  
E-mail
Haal met POP3 al je zakelijke mail binnen en koppel deze aan klanten, leveranciers of medewerkers.
Agenda met daaronder de Uren module en de Workflow module (niet beschikbaar voor gebruiker met een 'Backoffice' rol in het domein)
Registreer de facturabele uren van je medewerkers op klanten of projecten en maak na fiattering de facturen voor je klanten aan. Zet een workflow op binnen je bedrijf voor het goedkeuren van facturen, het organiseren van bestellingen of het opvolgen van eenvoudige werkopdrachten.  


Daarnaast is de Vreemde valuta module beschikbaar voor bedrijven (administraties) die regelmatig verkoopfacturen in vreemde valuta versturen of één of meer vreemde valuta bankrekeningen hebben.

Deze module is geïntegreerd in de modules Bank, Verkoop en Inkoop.


Het volgende icoon staat voor alle instellingen die je hebt vastgelegd en op één plaats zijn samengebracht en gecategoriseerd.


Instellingen. Hier kun je als gebruiker je persoonlijke voorkeuren vastleggen, deze zullen de Yuki software niet beïnvloeden. Daarnaast kunnen er instellingen worden vastgelegd die de werking van Yuki wel zullen beïnvloeden.