De navigatie in Yuki heeft een aantal wijzigingen ondergaan waardoor deze er moderner uitziet en gebruiksvriendelijker is geworden. Daarnaast zijn zoveel mogelijk gegevens in je domein zoals je persoonlijke gegevens, je instellingen etc. op één plaats samengebracht zodat deze sneller en overzichtelijker te raadplegen zijn.


Deze nieuwe navigatie vind je altijd in alle schermen in je domein op dezelfde plaats terug! 



De nieuwe navigatie bestaat uit:

  • een vernieuwde navigatiebalk links in je scherm 
  • een handige Zoekfunctie bovenin je scherm (zie artikel Hoe werkt de Zoekfunctie binnen een domein?)
  • een drietal knoppen rechts in je scherm:
    • knop met het Comandi logo (beschikbaarheid afhankelijk van je gebruikersrechten in het domein)
      Hiermee heb je direct toegang tot je Comandi dashboard (zie artikel Comandi account aan administratie(s) in domein koppelen)

    • een knop waarmee je direct toegang hebt tot een aantal basistoepassingen (beschikbaarheid afhankelijk van je gebruikersrechten in het domein):
      • Grootboekrekeningen: stel de grootboekrekeningen in het rekeningschema in.
      • Klantspecifieke opm.: bekijk alle klantspecifieke opmerkingen  die zijn vastgelegd bij één of meer administraties, grootboekrekeningen en/of relaties.
      • Open verslag: beschrijf de huidige status van de kwaliteit van de administratie door direct een notitie (incl. tijdstempel) toe te voegen (zie artikel Kwaliteitsmonitor).
      • Btw calculator: bereken een bedrag incl. btw, een bedrag excl. btw of het btw-bedrag.
      • Valuta calculator: reken de koers van een valuta op een bepaalde datum om naar de koers van een andere valuta op die datum.
      • Help met navigatie: open een artikel met een uitgebreide beschrijving van de nieuwe navigatie in Yuki.
      • Geef je mening: geef je mening te geven over de nieuwe navigatie. 

    • de gebruikersknop waarmee je direct toegang hebt tot je persoonlijke profiel
      Afhankelijk van je gebruikersrechten in het domein wordt er een ander persoonlijk profiel getoond:

De vernieuwde navigatiebalk

De vernieuwde navigatiebalk biedt je direct toegang tot:

  • Domeinen
    Je kunt direct naar 'Mijn domein' navigeren, wisselen naar een ander domein waartoe je als gebruiker toegang hebt of een domein zoeken.
  • Dashboard
    Vanuit elk scherm in Yuki kun je vanaf nu d.m.v. een knop met je eigen navigatielogo (zelf in te stellen) altijd weer direct terugkeren naar je Dashboard (zie artikel Administratieprofiel: tabblad Algemeen)
  • Modules
    Klik op één van de voor jou beschikbare modules en er wordt meteen een submenu geopend met alle toepassingen/functies die je kunt gebruiken.
  • Alle instellingen in je domein
    Deze zijn nu op één plaats gecategoriseerd en verzameld!
    Denk aan instellingen voor je domein, je financiële gegevens (grootboekrekeningen, btw-tarieven etc.), je verkoop (facturen en herinneringen), je integraties met andere software (Mollie, Comandi, etc.), overige instellingen zoals voor je agenda, archief etc. en natuurlijk je eigen gebruikersinstellingen.

    Een handige nieuwe instelling die is toegevoegd is ‘Beeldscherminstellingen’! Werk je het liefst met een zo klein mogelijke navigatiebalk dan kun je de namen van de modules verbergen door de dichtheid te zetten op ‘Compact’ i.p.v. ‘Comfortabel’. Daarnaast kun je ook de kleur van de menubalken aanpassen door het thema ‘Hybride’ te wijzigen in ‘Donker of ‘Licht’. 
    Voor een uitgebreide beschrijving van de beeldscherminstellingen zie artikel Beeldscherminstellingen.


Afhankelijk van je Yuki licentie, je gebruikersrechten en extra modules die in een domein zijn geactiveerd wordt bijvoorbeeld de volgende navigatiebalk links in je scherm getoond:




Het volgende icoon staat voor de functionaliteit waarmee je o.a. kunt navigeren tussen meerdere domeinen waartoe je als gebruiker toegang hebt.


Gebruiker
Hier kun je direct het scherm 'Mijn domein' openen of naar een ander domein navigeren waartoe je als gebruiker toegang hebt.

Gebruiker met 'Backoffice' rol in het domein
Hier kun je direct het scherm 'Mijn domein' openen, naar een ander domein navigeren waartoe je als backoffice toegang hebt of een domein zoeken. Daarnaast zie je hier bovendien zowel de namen van de verantwoordelijke backoffice medewerkers van het domein als de status van het domein.


De volgende iconen staan elk voor een module binnen Yuki. Een module is een set van toepassingen die samen een onderdeel van de administratie vormen. 


Start (Home)
Backoffice (alleen beschikbaar voor een gebruiker met een 'Backoffice' rol in het domein)
Hier vindt de backoffice medewerker specifieke functionaliteit zoals o.a. de backoffice workflow, kwaliteitsmonitor en de checklist.
Postbus
Hier kun je al je documenten en transacties (bankbestanden) aanleveren en communiceren met de backoffice.
Archief
Hier archiveer je al je documenten, ook de niet-financiële documenten.
Boekhouding
Hier vind je o.a. je bedrijfsmonitor, het overzicht 'Omzet en Kosten', 'Bezittingen en schulden', de lijst met openstaande debiteuren en crediteuren etc.
Bank met daaronder de Betaallijst en Incasso module
Overzicht van al je zakelijke bankrekeningen, creditcards  en online betalingsproviders én de transacties die daarop geboekt zijn. Betaal je facturen via de betaallijst of een SEPA betaalbestand in Yuki. Incasseer je verkoopfacturen via een SEPA incassobestand in Yuki.
Verkoop met daaronder de Factuur module, de Offerte module en Mollie
Maak offertes aan, verstuur deze naar je klanten en indien de offerte is geaccepteerd maak direct een verkoopfactuur aan. Bekijk de geboekte verkoopfacturen of maak je eigen verkoopfacturen aan. Stel Mollie in als betalingsprovider voor verkoopfacturen die je naar je klanten hebt gestuurd.
Inkoop
Hier vind je het overzicht van al je inkopen, leveranciers, facturen in behandeling  en onbetaalde facturen.  
Personeel met daaronder de WKR module
Overzicht van alle werknemers en de relevante documenten zoals hun salarisstroken, declaraties en  verzuimregistratie. De WKR tool verwerkt de werkkosten automatisch in je administratie en geeft actuele informatie over hoeveel werkkosten de vrije ruimte nog toelaat.
Relaties
Al je klanten, leveranciers, medewerkers en overige relaties op één plek. Bekijk welke zaken je met ze gedaan hebt, verstuur een mailing of print etiketten.
Dossiers (of projecten)
Dossiers zijn een manier om gegevens in Yuki over een bepaald onderwerp of van een project te bundelen. Je moet hierbij denken aan gegevens zoals documenten, financiële transacties, relaties, afspraken, taken etc.  
E-mail
Haal met POP3 al je zakelijke mail binnen en koppel deze aan klanten, leveranciers of medewerkers.
Agenda met daaronder de Uren module en de Workflow module (niet beschikbaar voor een gebruiker met een 'Backoffice' rol in het domein)
Registreer de facturabele uren van je medewerkers op klanten of projecten en maak na fiattering de facturen voor je klanten aan. Zet een workflow op binnen je bedrijf voor het goedkeuren van facturen, het organiseren van bestellingen of het opvolgen van eenvoudige werkopdrachten.  


Daarnaast is de Vreemde valuta module beschikbaar voor bedrijven (administraties) die regelmatig verkoopfacturen in vreemde valuta versturen of één of meer vreemde valuta bankrekeningen hebben.

Deze module is geïntegreerd in de modules Bank, Verkoop en Inkoop.


Het volgende icoon staat voor alle instellingen die je hebt vastgelegd en op één plaats zijn samengebracht en gecategoriseerd.


Instellingen. Hier kun je als gebruiker je persoonlijke voorkeuren vastleggen, deze zullen de Yuki software niet beïnvloeden. Daarnaast kunnen er instellingen worden vastgelegd die de werking van Yuki wel zullen beïnvloeden.