Het is belangrijk dat je snel je antwoorden kunt vinden op de vragen die je hebt over de Yuki software. Naast dat we de indeling van de knowledge base zo herkenbaar mogelijk hebben gemaakt door het te baseren op de Yuki software, kun je je antwoorden vinden door te zoeken via het support portaal of door direct vanuit de Yuki software 


De zoekfunctie

Centraal in het support portaal staat de zoekbalk. De zoekbalk is terug te vinden op iedere pagina waarop je je begeeft in het support portaal, zodat je altijd kunt zoeken naar jouw antwoord. 



Onder de vraag Hoe kan ik je helpen? kun je de zoekwoorden invoeren die verband houden met de informatie waar je naar op zoek bent. Op basis van (een deel van) de ingevulde termen zullen er, al voordat je op enter of zoeken hebt gedrukt, voorstellen worden gedaan van relevante inhoud.   



Je ziet dat als we ‘kwalite’ intypen al een lijst met voorstellen krijgen. In het geel worden de resultaten getoond die één op één overeenkomen met het ingetypte deel van het woord en kun je zien in welke onderwerpen dit woord voorkomt. Achter deze onderwerpen wordt in het grijs getoond waar het onderwerp onderdeel van uitmaakt. We zien dat ‘kwaliteitsmonitor’ terugkomt in Features(=Feature forum) en in Kwaliteitsmonitor(=De submap kwaliteitsmonitor). 


Dit geeft direct aan hoe de zoekbalk werkt en hoe voorstellen worden getoond op de startpagina: Indien je zoekt op de startpagina zoek je in oplossingen, in de community én in jouw ticketgeschiedenis. Indien je zoekt op de oplossingenpagina, zoek je enkel in de oplossingen. Zoek je op de pagina van de communities, dan zoek je enkel in het Feature forum en Discussieforum. De laatste kun je nu wel raden. Zoek je op de ticketpagina, dan zoek je in jouw oude tickets. 


Je kunt uiteraard ook de voorstellen die worden gegeven bij het intypen van zoektermen negeren en klikken op zoeken of op enter drukken. In dit geval kom je terecht in de lijst met zoekresultaten.



De lijst kun je filteren door bijvoorbeeld enkel de resultaten in ‘oplossingen’ te tonen. De filtermogelijkheden kun je in het screenshot hierboven zien.