Je kunt vanuit twee plaatsen in Yuki een offerte aanmaken:

  • Beweeg met je muis boven het icoon Verkoop in de navigatiebalk, klik op Sales monitor en vervolgens in het nu geopende scherm op de knop Nieuwe offerte.
  • Beweeg met je muis boven het icoon Verkoop in de navigatiebalk, klik op Offertes en vervolgens in het nu geopende scherm op de knop Nieuwe offerte.

 

Doorloop de volgende stappen om een nieuwe offerte aan te maken en desgewenst direct te versturen naar je potentiële klant:

  • voer de offertegegevens in

  • voeg één of meer offerteregels (artikelen) toe

  • voeg, indien nodig, aanvullende informatie toe

  • voeg, indien gewenst, een bijlage toe aan de offerte vanaf jouw apparaat of vanuit het archief in Yuki
  • voeg, indien nodig, notities toe
  • bewaar de offerte als een concept offerte
    of 

  • zet de offerte klaar voor verzending naar de potentiële klant

  • wijzig, indien nodig, de offertedatum en/of de verzendwijze

  • verwerk de offerte in de administratie (na bekijken van schermvoorbeeld).


Hieronder wordt beschreven hoe de offerte kan worden verwerkt en verstuurd. 



Om eerst een schermvoorbeeld te bekijken van de offerte die je wilt gaan verwerken klik je op de knop Schermvoorbeeld.


Het volgende scherm wordt geopend:




De offerte kan na het controleren van de offertedatum, de verzendwijze en het schermvoorbeeld vervolgens direct worden verwerkt in de administratie en verstuurd worden naar de klant door te klikken op de knop Verwerken.

De offerte komt in het overzicht 'Openstaande offertes' terecht.


Afhankelijk van de verzendwijze wordt de offerte:

  • verstuurd per gewone post

    Na het verwerken van de offerte kan de offerte in het vervolgscherm als een PDF document worden gedownload door te klikken op de knop Download of worden afgedrukt door te klikken op de knop Afdrukken.


  • verstuurd per e-mail
  • niet verstuurd.


Om het vorige scherm weer te openen, klik je op de knop Annuleren.