Je kunt vanuit twee plaatsen in Yuki een offerte aanmaken:

  • Beweeg met je muis boven het icoon Verkoop in de navigatiebalk, klik op Sales monitor en vervolgens in het nu geopende scherm op de knop Nieuwe offerte.
  • Beweeg met je muis boven het icoon Verkoop in de navigatiebalk, klik op Offertes en vervolgens in het nu geopende scherm op de knop Nieuwe offerte.

 

Doorloop de volgende stappen om een nieuwe offerte aan te maken en desgewenst direct te versturen naar je klant:

  • voer de offertegegevens in

  • voeg één of meer offerteregels (artikelen) toe

  • voeg, indien nodig, aanvullende informatie toe

  • voeg, indien gewenst, een bijlage toe aan de offerte vanaf jouw apparaat of vanuit het archief in Yuki
  • bewaar de offerte  als een conceptofferte
    of 

  • zet de offerte klaar voor verzending naar de klant

  • wijzig, indien nodig, de offertedatum en/of de verzendwijze

  • verwerk de offerte in de administratie (na bekijken van schermvoorbeeld).


Hieronder wordt beschreven hoe de offertedatum en/of de verzendwijze van de offerte kan worden gewijzigd. 



Een te verzenden offerte kan worden kan worden verzonden en verwerkt in de administratie door te klikken op de knop Klaar om te verwerken.


TIP!

Een te verzenden offerte kan altijd worden teruggezet naar de status 'Concept' door te klikken op de knop Offerte terugzetten naar concept.


In het nu geopende scherm heb je nog de mogelijkheid om de offertedatum en/of verzendwijze van de offerte te wijzigen voordat je de offerte daadwerkelijk verzend door te klikken op de knop Verwerken.



Offertedatum

De getoonde factuurdatum is altijd de datum van vandaag. Selecteer hier desgewenst een andere offertedatum.


Verzendwijze

In dit veld wordt de verzendwijze zoals die is vastgelegd bij de klant automatisch ingevuld. Is er echter bij de klant geen verzendwijze vastgelegd dan wordt de verzendwijze gehanteerd die bij de verkoop instellingen is ingevoerd. 

Wijzig, indien nodig, de verzendwijze van de offerte:

  • Per e-mail versturen: voer, indien nodig, het e-mailadres van de klant in. Als er geen e-mailadres bekend is wordt de offerte niet verwerkt.

  • Per post versturen:  de offerte kan na verwerking direct worden afgedrukt en/of gedownload.

  • Factuur niet versturen per e-mail: de offerte wordt wel in de administratie verwerkt maar niet verzonden naar je klant.


Om het vorige scherm weer te openen klik je op de knop Annuleren.


Je kunt de offerte nu daadwerkelijk gaan verwerken of de factuur bewaren en sluiten waardoor de offerte in de werklijst 'Te verzenden offertes' terechtkomt.