Je kunt vanuit twee plaatsen in Yuki een offerte aanmaken:

  • Beweeg met je muis boven het icoon Verkoop in de navigatiebalk, klik op Sales monitor en vervolgens in het nu geopende scherm op de knop Nieuwe offerte.
  • Beweeg met je muis boven het icoon Verkoop in de navigatiebalk, klik op Offertes en vervolgens in het nu geopende scherm op de knop Nieuwe offerte.

 

Om een nieuwe offerte aan te maken en desgewenst direct te versturen naar je potentiële klant moeten de volgende stappen worden doorlopen:

  • voer de offertegegevens in (relatie en offerte informatie)

  • voeg één of meer offerteregels (artikelen) toe

  • voeg, indien nodig, aanvullende informatie toe

  • voeg, indien gewenst, een bijlage toe aan de offerte vanaf jouw apparaat of vanuit het archief in Yuki
    (alleen beschikbaar in nieuwe verkoopmodule)
  • voeg, indien nodig, notities toe
  • bewaar de offerte als een te verzenden offerte of conceptofferte
    of
  • zet de offerte direct klaar voor verzending naar de potentiële klant
  • wijzig, indien nodig, de offertedatum en/of de verzendwijze
  • verwerk de offerte direct in de administratie waardoor deze ook wordt verstuurd naar de potentiële klant.


Hieronder wordt beschreven hoe de offertedatum en/of de verzendwijze van de offerte kan worden gewijzigd. 



In een te verzenden offerte heb je nog de mogelijkheid om de offertedatum en/of verzendwijze te wijzigen voordat je de offerte daadwerkelijk gaat verwerken en verzenden.



Offertedatum (verplicht)

De getoonde offertedatum is altijd de datum van vandaag. Selecteer hier desgewenst een andere offertedatum.


Verzendwijze (verplicht)

In dit veld wordt de verzendwijze zoals die is vastgelegd bij de klant automatisch ingevuld. Is er echter bij de klant geen verzendwijze vastgelegd dan wordt de verzendwijze gehanteerd die bij de verkoop instellingen is ingevoerd. 

Wijzig, indien nodig, de verzendwijze van de offerte:

  • Per e-mail versturen: voer, indien nodig, het e-mailadres van de klant in. Als er geen e-mailadres bekend is wordt de offerte niet verwerkt.

  • Per post versturen:  de offerte kan na verwerking direct worden afgedrukt en/of gedownload.

  • Offerte niet versturen per e-mail: de offerte wordt wel in de administratie verwerkt maar niet verzonden naar je klant.


Om het vorige scherm weer te openen klik je op de knop Terug.


Je kunt de offerte nu daadwerkelijk gaan verwerken en verzenden door te klikken op de knop Verwerken.


Je kunt de offerte ook bewaren als te verzenden offerte of conceptofferte door respectievelijk de optie Opslaan als klaar om te versturen of Bewaar als concept van de knop Bewaren te selecteren.