In Yuki is het mogelijk om offertes aan te maken en deze vervolgens digitaal te versturen naar je klanten. Deze offertes worden na het versturen direct in de boekhouding verwerkt en in de juiste ordner geplaatst.

Er zijn twee manieren om offertes te versturen naar je klanten:

  • Standaard per gewone post
  • Standaard per e-mail.

 

Per klant kan één standaard verzendwijze voor de offerte worden ingesteld: per e-mail of per post.

 

Het versturen van je offertes per e-mail is natuurlijk alleen mogelijk wanneer er bij je klant een e-mailadres is vastgelegd én de klantspecifieke instelling (verzendwijze) op 'E-mail' staat. 

Het e-mailadres van de klant nog ook nog worden ingevoerd tijdens het aanmaken van de offerte voor die klant.


Voordat je daadwerkelijk de offertes afdrukt en/of verstuurt controleer je eerst of de instellingen voor offertes correct zijn:

  • Klopt het volgende offertenummer? Zo nee, voer het correcte eerstvolgende offertenummer in.
  • Is de juiste offertedatum van de te verzenden offertes ingevoerd? Zo nee, wijzig de offertedatum.
  • Is de correcte offerte lay-out geselecteerd? Zo nee, selecteer de juiste offerte lay-out.
  • Ziet het schermvoorbeeld van de offertes er naar wens uit? Zo nee, wijzig de offerte lay-out.