Wanneer je bij de verkoop instellingen in het veld Verzendwijze hebt aangegeven dat alle offertes per e-mail moeten worden verzonden, wordt de offerte verwerkt in je administratie in Yuki en vervolgens per e-mail verstuurd.

Ook een offerte die je apart verwerkt kun je per e-mail versturen.


TIP!

Controleer bij het versturen van offertes per e-mail altijd even of de inloggegevens (gebruikersnaam of wachtwoord) die toegang geven tot de SMTP server (die de e-mail afhandelt) correct zijn. Wanneer dit niet het geval is verschijnt mogelijk de volgende foutmelding: " Check your username and/or password.535 5.7.8 Error: authentication failed: authentication failure ]".

Deze melding verschijnt ook wanneer je gebruikt maakt van twee-staps authenticatie. Dit wordt vanuit Yuki niet ondersteund bij het versturen van e-mail. In dat geval moeten de mailserver instellingen leeg worden gemaakt zodat de mails door de server van Yuki worden afgehandeld.


Open de module Verkoop, klik links in je scherm op Offertes en selecteer vervolgens de werklijst Te verzenden offertes.

Open vervolgens de offerte die je apart wilt verwerken door te klikken op de omschrijving van de desbetreffende offerte.

Klik in de nu geopende offerte rechtsonder op de knop Klaar om te verwerken om de offerte apart te verwerken.



Het volgende scherm wordt geopend:



In het veld 'E-mailadres' wordt het e-mailadres getoond dat al is ingevoerd bij de klant.


Klik op de knop Verwerken om de aparte offerte daadwerkelijk te verwerken in de financiële administratie en per e-mail naar je klant te versturen.