In Yuki kun je er natuurlijk ook voor kiezen om een offerte apart te verwerken en daardoor direct per e-mail te versturen naar je klant. 


TIP!

Controleer bij het versturen van offertes per e-mail altijd even of de inloggegevens (gebruikersnaam of wachtwoord) die toegang geven tot de SMTP server (die de e-mail afhandelt) correct zijn. Wanneer dit niet het geval is verschijnt mogelijk de volgende foutmelding: " Check your username and/or password.535 5.7.8 Error: authentication failed: authentication failure ]".

Deze melding verschijnt ook wanneer je gebruikt maakt van twee-staps authenticatie. Dit wordt vanuit Yuki niet ondersteund bij het versturen van e-mail. In dat geval moeten de mailserver instellingen leeg worden gemaakt zodat de mails door de server van Yuki worden afgehandeld.


Beweeg met je muis boven het icoon Verkoop in de navigatiebalk, klik op Offertes en selecteer vervolgens in het nu geopende scherm in het dropdownmenu de werklijst Te verzenden offertes


Open vervolgens de offerte die je apart wilt verwerken en per e-mail door te klikken op de omschrijving van de desbetreffende offerte.


Het volgende scherm wordt geopend:



In het veld E-mailadres wordt het e-mailadres getoond dat al is ingevoerd bij de klant.


Klik op de knop Verwerken om de aparte offerte daadwerkelijk te verwerken in de financiële administratie en per e-mail naar je klant te versturen.