Een administratie kan alleen worden verwijderd uit een domein wanneer er geen gegevens (transacties of documenten) zijn verwerkt in de administratie.


Een gebruiker met de 'Backoffice' rol in het domein of de rol 'Directie', Financiële administratie' of 'Externe accountant' kunnen een administratie uit een domein verwijderen.


TIP!

De eigenaar van een domein kan direct vanuit het domein het contract van een administratie opzeggen. 

Nadat de looptijd van het contract is verstreken, verandert Yuki de status van de opgezegde administratie automatisch naar 'Inactief'. Een inactieve administratie blijft zichtbaar in het overzicht van alle administraties in het domein. 

Wanneer de andere administraties in het domein wel actief blijven dan kunnen de gegevens in de inactieve administratie nog worden bekeken. Het is echter niet meer mogelijk om gegevens in deze administratie te verwerken. 


Klik linksboven in elk Yuki scherm in het domein op het bedrijfslogo en vervolgens op Mijn domein



Het volgende scherm wordt geopend:



Klik op de naam van de administratie die je wilt verwijderen. Het volgende scherm wordt geopend:



Klik op het vuilnisbakje om de administratie uit het domein te verwijderen.


Wanneer er echter nog gegevens aanwezig zijn in de administratie verschijnt er een foutmelding in het scherm: