Alleen een gebruiker met een 'Backoffice' rol in het domein kan speciale klantspecifieke afspraken over een administratie, relatie of een grootboekrekening vastleggen


Het overzicht van alle vastgelegde klantspecifieke afspraken kan ook alleen worden bekeken door een gebruiker met een 'Backoffice' rol.


Hieronder wordt uitgelegd hoe je achtereenvolgens een klantspecifieke opmerking vastlegt bij een administratie, een relatie en een grootboekrekening.


Opmerking over administratie vastleggen

Een klantspecifieke opmerking over een administratie leg je vast via 'Mijn domein'.


'Mijn domein' kan vanuit verschillende plaatsen in Yuki worden geopend:

  • Klik boven de navigatiebalk op het icoon Wissel domein en vervolgens op Mijn domein
  • Klik linksboven in het scherm op de naam van het domein en vervolgens op de tegel Mijn domein
  • Klik in de navigatiebalk op het icoon Start en vervolgens op de tegel Mijn domein
  • Klik in de navigatiebalk op het icoon Instellingen en vervolgens in het nu geopende scherm op Mijn domein.


Selecteer vervolgens de administratie waarbij je een opmerking wilt vastleggen. Open het tabblad Juridisch en klik vervolgens op de knop Bewerken. Leg in het veld Klantspecifieke opm. de opmerking(en) vast.



Klik vervolgens op de knop Bewaren.


Opmerking over relatie vastleggen

Beweeg met je muis boven het icoon Relaties in de navigatiebalk en klik vervolgens op Relaties. Zoek en open de adreskaart waarbij je een opmerking wilt vastleggen. Klik op het tabblad Bedrijf en vervolgens op de knop Bewerken. Leg in het veld Klantspecifieke opm. de opmerking(en) vast.



Klik vervolgens op de knop Bewaren.


Opmerking over grootboekrekening vastleggen

Beweeg met je muis boven het icoon Boekhouding in de navigatiebalk en klik vervolgens op Rekeningschema. Zoek en open de grootboekrekening waarbij je een opmerking wilt vastleggen. Klik op Grootboekrekening en vervolgens op de knop Bewerken. Leg in het veld Notities de opmerking(s) vast.



Klik vervolgens op de knop Bewaren.