Je kunt vanuit twee plaatsen in Yuki een offerte aanmaken:

  • Beweeg met je muis boven het icoon Verkoop in de navigatiebalk, klik op Sales monitor en vervolgens in het nu geopende scherm op de knop Nieuwe offerte.
  • Beweeg met je muis boven het icoon Verkoop in de navigatiebalk, klik op Offertes en vervolgens in het nu geopende scherm op de knop Nieuwe offerte.


Doorloop de volgende stappen om een nieuwe offerte aan te maken en desgewenst direct te versturen naar je potentiële klant:

  • voer de offertegegevens in

  • voeg één of meer offerteregels (artikelen) toe

  • voeg, indien nodig, aanvullende informatie toe

  • voeg, indien gewenst, een bijlage toe aan de offerte vanaf jouw apparaat of vanuit het archief in Yuki
  • voeg, indien nodig, notities toe
  • bewaar de offerte als een conceptofferte
    of 

  • zet de offerte klaar voor verzending naar de potentiële klant

  • wijzig, indien nodig, de offertedatum en/of de verzendwijze

  • verwerk de offerte in de administratie (na bekijken van schermvoorbeeld).


Hieronder wordt beschreven welke offertegegevens moeten worden ingevoerd.



De gegevens van de offerte kunnen in de hieronder beschreven velden worden ingevoerd.


Relatie (verplicht)

Selecteer de relatie (klant) voor wie de offerte is bestemd of klik op de knop +Maak nieuw om een nieuwe relatie (klant) aan te maken.


Zodra je een relatie hebt geselecteerd of aangemaakt, wordt bij de relatie een visitekaartje aangemaakt.



Klik op het visitekaartje om dit te bekijken:


Contactpersoon

Selecteer, indien nodig, een relatie als contactpersoon van een klant of klik op de knop +Maak nieuw om een nieuwe relatie (contactpersoon) aan te maken.


Onderwerp

Na het selecteren van de klant vult Yuki automatisch het onderwerp "Offerte voor [relatie]" in. Dit kan handmatig worden gewijzigd.

Ook na het versturen van de offerte kan het onderwerp van de offerte nog worden aangepast.


Vervaldagen

De vervaldagen worden overgenomen van de verkoop instellingen. Het aantal dagen kan hier echter handmatig worden gewijzigd. Bij het versturen van de offerte wordt op basis van de offertedatum automatisch de juiste geldigheidsdatum berekend.

De gebruikte vervaldagen wordt bij de klant bewaard zodat je de volgende keer bij deze klant automatisch hetzelfde aantal vervaldagen terugziet.