Vanuit het startscherm van 'Mijn domein' kun je het domein beheren. Dit betekent dat je diverse instellingen kunt bekijken en/of wijzigen die de functionaliteit van Yuki beïnvloeden zoals instellingen die bijvoorbeeld betrekking hebben op boekhoudkundige zaken óf zaken als beveiliging en rechten. 


Alle vastgelegde instellingen zoals o.a. de instellingen van je domein op één plaats in je domein samengebracht en gecategoriseerd. 


'Mijn domein' kan vanuit verschillende plaatsen in Yuki worden geopend:

  • Beweeg met je muis boven het icoon Mijn Yuki in de navigatiebalk en klik vervolgens op de tegel Mijn domein
  • Klik in de navigatiebalk op het icoon Dashboard en vervolgens op de tegel Mijn domein
  • Klik in de navigatiebalk op het icoon Instellingen en vervolgens in het nu geopende scherm op Mijn domein.


Het startscherm van het domein wordt nu geopend: 



In dit scherm kun je, afhankelijk van je rol(len) in het domein, de volgende knoppen gebruiken:

  1. Voeg een nieuwe administratie toe aan het domein
  2. Voeg een nieuwe gebruiker toe aan het domein.
  3. Bekijk de rechtenmatrix: welke gebruikers met welke rol(len) hebben toegang tot welke administratie(s).
  4. Maak een Fiscale eenheid aan in het domein (alleen beschikbaar voor gebruiker met de rol 'Portaalbeheerder' en de 'Backoffice' rol in het domein)
  5. Bekijk de contractgegevens van het domein.
  6. Wijzig de standaardtaal van het domein (alleen beschikbaar voor gebruiker met de rol 'Portaalbeheerder' en de 'Backoffice' rol in het domein)
    De volgende talen zijn beschikbaar: Nederlands, Engels, Frans of Spaans. De standaardtaal wordt door Yuki gebruikt om gebruikersonafhankelijke tekst te creëren zoals bijvoorbeeld alle menu's in een scherm. De geselecteerde standaardtaal geldt voor alle gebruikers in het domein.
  7. Wijzig de eigenaar van het domein (keuze uit bestaande gebruikers binnen het domein). (alleen beschikbaar voor de eigenaar van het domein)
    Vanuit het portaal kan de portaalbeheerder ook de eigenaar van het domein wijzigen.

Administraties

Dit is het overzicht van de in dit domein opgenomen administratie(s). 


Van elke administratie worden o.a. het KvK-nummer, het e-mailadres voor documenten, de startdatum van de boekhouding (administratie), het btw-nummer, de gebruiker die de btw-aangifte verzorgt, wel of geen ICP (IntraCommunitaire Prestaties) aangifte en de status (Klaar voor gebruik, Nog niet gereed of Inactief) weergegeven.


De administratie waarvan de naam vetgedrukt wordt weergegeven is de standaard administratie in het domein. Dit betekent dat in alle schermen die je opent standaard de gegevens van deze administratie worden getoond.


Door op de naam te klikken, kom je in het scherm met de gegevens van de administratie en kunnen diverse instellingen en gegevens over de administratie worden gewijzigd.


Gebruikers met toegang tot dit domein

Dit is het overzicht van de gebruikers met toegang tot het domein.

Van elke gebruiker worden o.a. de aan de gebruiker toegewezen rol(len) en de login naam weergegeven.


Gebruikers kunnen hier worden verwijderd door op het rode kruisje achter de naam te klikken.