In een domein kan elke gebruiker zijn of haar persoonlijke voorkeuren vastleggen, deze hebben weinig invloed op de werking van de Yuki software. Daarnaast kunnen er instellingen vastgelegd worden die de werking van de software wel beïnvloeden. 


Het is afhankelijk van de rol(len) van de gebruiker welke instellingen kunnen worden vastgelegd in het domein. 


Persoonlijke voorkeuren

  • Mijn profiel: je relatiekaart met alle bijbehorende gegevens
  • Voorkeuren: persoonlijke voorkeuren voor wat betreft o.a. het bureaublad, het Archief, Yuki ScanWizard, Mail etc,
  • E-mailaccounts: overzicht van je aangemaakte e-mailaccounts
  • Agenda: persoonlijke voorkeuren voor weergave van agenda
  • Belastingdienst: wel of geen vereiste goedkeuring van btw-aangifte door ondernemer (klant) voordat de btw-aangifte naar de Belastingdienst wordt verstuurd. 
  • Monitor: instellingen van weergave financiële monitor in module Boekhouding
  • Tags & afdelingen: actieve en inactieve tags en afdelingen
  • Financiële krant: abonnees van financiële krant.
  • Comandi: koppelen van je Comandi account aan administratie/domein in Yuki.


Instellingen die de werking van de software beïnvloeden

  • Mijn domein: overzicht van administraties en gebruikers met toegang tot het domein
  • Berichten: vragen over administratie, berichten over btw-aangifte of aandachtspunten
  • Landen & valuta: actieve en inactieve landen en valuta
  • Rekeningschema: actieve en inactieve grootboekrekeningen
  • Prijslijsten: overzicht van de aangemaakte prijslijsten
  • Factureren: instellingen verkoopfacturen en factuurlay-outs
  • Herinnering: handmatige of automatische herinneringen, herinnering lay-outs
  • Btw-tarief: actieve en inactieve btw-tarieven.


Yuki probeert het aantal instellingen in een domein beperkt te houden. De instellingen zijn zo veel mogelijk op een plaats samengebracht. 


Om naar de instellingen van een domein te gaan, klik je linksboven in elk Yuki scherm op het bedrijfslogo en vervolgens op Instellingen

In een compact domein moet je hiervoor op het tandwieltje rechtsboven in het menu klikken.



Het volgende scherm wordt geopend:


Klik vervolgens op het icoon van de instelling die je wilt vastleggen in het domein.