Een gebruiker met een 'Backoffice' rol kan alle door Yuki aan hem of haar toegewezen vragen vanuit het portaal bekijken en daarna via het domein in de Yuki Postbus afhandelen.



De backoffice moet bij een vraag het volgende selecteren:

  • Vraag of mededeling aan de gebruiker óf aan de salarisadministratie

  • Bestemd voor het domein of een bepaalde administratie

  • Bestemd voor een specifieke gebruiker of een andere backoffice medewerker.

De backoffice kan in het dropdownmenu een standaardvraag of antwoord selecteren. Daarnaast kan er een interne backoffice notitie (niet leesbaar voor gebruiker) en/of een document uit het Yuki archief worden toegevoegd.

Na het klikken op de knop Versturen, ontvangt de gebruiker op zijn of haar login e-mailadres een mail. Daarin staat een link naar de vraag of mededeling:

  • Vraag met het onderwerp 'Yuki heeft een vraag'. In de mail staat de startvraag vermeld. Eventuele antwoorden en nieuwe vragen in dezelfde vraag, worden niet getoond in het mailbericht. Om deze te zien, dien je in te loggen. 

  • Mededeling met het onderwerp 'Yuki vraagt je aandacht'. In de mail staat de tekst van de mededeling.


Standaard is de vraag of mededeling bestemd voor de gebruiker die bij de ‘berichten van Yuki’ is ingevuld.


De gebruiker kan de vraag van de backoffice:



  • Beantwoorden en/of eventueel een document uit het Yuki archief, of vanaf de computer toevoegen en opnieuw versturen.
  • Doorsturen naar een andere gebruiker. Hij of zij ontvangt hier geen mail over.


De gebruiker kan de mededeling van de backoffice:



  • Doorsturen naar een andere gebruiker. Hij of zij ontvangt hier geen mail over.

  • Afhandelen.


Een mededeling die door de gebruiker is afgehandeld kan vervolgens, indien gewenst, door de backoffice worden verwijderd.