Open de module Bank, klik links in je scherm op Incasseren en vervolgens op Storno's.



In het overzicht Storno's worden de facturen weergegeven waarvan het bedrag is gestorneerd uit het SEPA incassobestand.


Indien een incasso door de bank of een klant wordt gestorneerd wordt er in de banktransactie een foutmelding gegeven. De foutmelding geeft informatie over de oorzaak en de te nemen vervolgactie:

  • AC01: Rekeningnummer incorrect
  • AC04: Rekening opgeheven
  • AC06: Rekeningnummer geblokkeerd
  • AG01: Rekeningnummer niet toegestaan (is bijvoorbeeld een spaarrekening)
  • AG02: Ongeldige bank transactie code
  • AM04: Onvoldoende saldo.
  • MD01: Geen machtiging verstrekt
  • MD02: Machtigingsgegevens niet volledig of niet juist
  • MD06: Terugboeking op verzoek klant
  • MS02: Onbekende reden klant
  • MS03: Onbekende reden bank.


Voor een overzicht over de te nemen vervolgacties zie Vervolgacties.


Om facturen waarvan de incasso is gestorneerd opnieuw ter incasso aan te bieden klik je bovenin je scherm op de knop Terug. De geselecteerde facturen zullen verplaatst worden naar het overzicht 'Nog te incasseren'.