Je kunt de betaallijst gebruiken om handmatig je facturen te betalen of om een verzamelbestand (SEPA betaalbestand) te maken waarmee je een aantal facturen tegelijkertijd betaalt. In dit artikel kun je zien hoe je de betaallijst kunt gebruiken voor het handmatig betalen van facturen. 


Alleen een gebruiker met de rol 'Financiële administratie', 'Externe accountant') of 'Directie' kan facturen handmatig betalen.


Open de module Bank en klik vervolgens links in je scherm op Betaallijst.



Vóórdat je facturen gaat betalen heb je de mogelijkheid om de vervaldatum van facturen te wijzigen, indien dit nodig is. Selecteer in de betaallijst de lijst betaalbaar gesteld. Selecteer vervolgens alle facturen waarvan de vervaldatum gewijzigd moet worden en klik bovenin je scherm op de knop Wijzig vervaldatum



In het nu geopende scherm voer je de nieuwe vervaldatum in en klik je vervolgens op de knop Bevestigen. De vervaldatum van alle geselecteerde facturen is nu gewijzigd.



Daarnaast kunnen documenten in de lijst Onderweg opnieuw betaalbaar gesteld worden door de desbetreffende documenten te selecteren en vervolgens te klikken op de knop Zet in betaallijst.



Facturen handmatig betalen

De betaallijst dient in dit geval als een werklijstje. Telkens als je een betaling handmatig aangemaakt en uitgevoerd hebt in het internetportaal van je bank, kun je hier de desbetreffende post selecteren en bovenin je scherm op de knop Markeer als betaald klikken. De factuur verdwijnt nu uit de betaallijst. Door de facturen handmatig bij de bank te betalen en in Yuki te markeren als betaald, kun je goed bijhouden welke facturen betaald zijn en nog betaald moeten worden.