Uploaden, hoe werkt dat?

Uploaden is de term voor het kopiëren van bestanden van de hard disk van je computer naar een plaats ergens op het internet, in het geval van Yuki, naar de Yuki-servers. De bestanden blijven aanwezig op de PC, een kopie wordt verstuurd naar jouw domein in Yuki. Het tegenovergestelde van uploaden is downloaden.


De ondernemer en gebruikers met de rol 'Portaal backoffice' of 'Externe accountant' kunnen vanuit het archief bestanden uploaden.


We gaan hier verder in op de functie om gescande documenten te uploaden. We veronderstellen dat de documenten al (gescand en) bewaard zijn op een map op je computer.


Een aantal documenten die worden geüpload komen eerst in de bundelbak terecht. Deze documenten dienen eerst te worden gebundeld voordat deze in de workflow terechtkomen vanwaaruit ze kunnen worden verwerkt door de Backoffice.


Bestanden uploaden vanuit het archief

Open de module Archief en klik vervolgens bovenin je scherm op de knop Uploaden



Het volgende scherm wordt geopend:



Selecteer de ordner Uitzoeken Yuki om de documenten door de Backoffice te laten verwerken in de administratie. Selecteer de ordner Zelf te ordenen wanneer de documenten niet in je financiële administratie verwerkt hoeven te worden.


Wanneer er meerdere administraties in het domein aanwezig zijn selecteer je in het volgende scherm de juiste administratie.



Klik in het nu geopende scherm op de knop Selecteer bestanden.  



Selecteer in het nu geopende scherm alle bestanden op je hard disk die moeten worden geüpload en klik vervolgens op de knop Openen.


Klik op de knop Uploaden starten waardoor de bestanden nu één voor één geüpload worden. Als alle bestanden zijn geüpload verschijnt een overzicht van alle bestanden. Controleer of je geen bestanden mist.



Je kunt in dit scherm kiezen of je de geüploade documenten wilt weergeven in een lijst of als miniatuurweergaven.