Scanner ondersteuning

Als algemeen uitgangspunt geldt dat de scanner WIA of TWAIN moet ondersteunen om gebruikt te kunnen worden vanuit Yuki. Scannen vanuit Yuki betekent dat de ScanWizard werkt. Andere scanners kunnen dan nog steeds goed werken maar het scannen moet dan naar de harddisk worden gedaan om daarna de bestanden te 'uploaden'.


LET OP!

Een Mac computer (Apple) ondersteunt geen directe scanner aansturing. Je kunt hierdoor geen gebruik maken van de ScanWizard.


TIP!

Sommige scanners hebben software waarmee je ook kunt scannen naar Dropbox of Google Drive. Wanneer je Dropbox of Google Drive hebt gedeeld met Yuki heb je dezelfde functionaliteit als de ScanWizard.

Heeft je scanner een mailfunctie dan je ook gebruik maken van het e-mailadres voor documenten in Yuki om je documenten aan te leveren. Dit e-mailadres vind je in 'Mijn domein'.


Browser ondersteuning

De browsers Google Chrome en de nieuwe Microsoft Edge Chromium ondersteunen de ScanWizard niet.

Wil je de ScanWizard toch gebruiken dan dien je de extensie 'ClickOnce for Google Chrome' te installeren. Hier vind je de link.


'ClickOnce for Google Chrome' is een extensie van een' derde partij'. Yuki kan hier geen support op geven.


De browsers Microsoft Edge en Mozilla Firefox ondersteunen de ScanWizard niet.


Windows Internet Explorer wordt vanaf 1 januari 2019 niet meer ondersteund door Yuki. Wanneer je gebruik maakt van deze browser is het daarom niet meer mogelijk om de ScanWizard te installeren.


LET OP!

Een Mac computer (Apple) ondersteunt geen directe scanner aansturing. Je kunt hierdoor geen gebruik maken van de ScanWizard.