In Yuki kun je documenten aanleveren door deze te scannen, uploaden, synchroniseren of mailen. Daarnaast is het ook mogelijk om bepaalde documenten te genereren d.m.v. een webservice. In dit overzicht zie je wanneer welke gebruiker een aantal documenten (batch) heeft aangeleverd en wat de huidige status van die documenten is.


De scan/upload batches kunnen vanuit verschillende plaatsen in Yuki worden geopend:

  • Klik in de navigatiebalk op het icoon Yuki Postbus en vervolgens in het nu geopende scherm op Historie
  • Beweeg met je muis boven het icoon Archief in de navigatiebalk en klik vervolgens op Scan/upload batches.


Het volgende scherm wordt geopend:



In de kolom Type zie je op welke manier de documenten zijn aangeleverd:

  •   Scannen
  •   Uploaden
  •   Mail
  •   Webservice


Daarnaast kun je de batches bekijken van alle gebruikers met toegang tot je domein of alleen de batches van een specifieke gebruiker. 


Document(en) uit batch in ordner plaatsen, samenvoegen tot bundel of verwijderen

Klik op > voor de batchregel of de datum van een batch om de details van een batch te bekijken. Het volgende scherm wordt geopend:



Je kunt in deze weergave van een batch alle geselecteerde documenten in één keer in een ordner plaatsen, samenvoegen tot een bundel of verwijderen door in dit scherm te klikken op de desbetreffende knoppen.


Alleen een gebruiker met de 'Backoffice' rol in het domein of de rol 'Directie', 'Financiële administratie' of 'Externe accountant' kan één of meerdere documenten uit de workflow verwijderen.


Alle gebruikers met een andere rol kunnen alleen de door henzelf gescande of geüploade documenten verwijderen.


Document(en) weergave van batch

De batches kunnen ook worden bekeken in de Document(en) weergave. Hiervoor selecteer je deze weergave in het dropdownmenu.



Het volgende scherm wordt geopend:



In deze weergave kun je gebruik maken van de volgende knoppen::

  1. Verander van schermweergave: Batches, Document(en) of Pagina's.
  2. Bekijk alle documenten, alleen de documenten in behandeling of afgehandelde documenten.
  3. Selecteer welke periode je wilt zien. Dit kunnen alle documenten zijn of per jaar, half jaar, kwartaal of maand.
  4. Lijstweergave (details) van documenten.
  5. Bekijk de documenten als thumbnails (zie bovenstaande afbeelding).
  6. Bepaal de grootte van de thumbnails in je scherm: Standaard, Klein, Groot of Extra Groot.
  7. Sorteer de documenten op Datum of Naam.
  8. Zoek naar bepaalde documenten.
  9. Bekijk documenten van een bepaalde administratie of van het gehele domein.
  10. Onder elk aangeleverd document zie je de volgende knoppen: Bewerk, verwijder of draai het document naar links of naar rechts.