Indien er (nog) geen gescand papieren document beschikbaar is, kun je ook handmatig een document aanmaken en vervolgens verwerken in de administratie. 


Beweeg met je muis boven het icoon Archief in de navigatiebalk, klik op Archiefkast en vervolgens in het nu geopende scherm op de knop Nieuw document aanmaken.


In het nu geopende scherm wordt je gevraagd op welke manier het document moet worden aangemaakt.



Yuki wil zoveel mogelijk documenten vastleggen zodat je later kunt achterhalen waarom een bepaalde boeking is gemaakt. Je hebt hier vier mogelijkheden:

  • Een bestand uploaden van je PC (bijvoorbeeld een PDF-bestand of Excel-sheet)



    Na het kiezen van een lokaal bestand klik je op de knop Doorgaan en wordt het document rechts in je scherm getoond.

  • Een aantal bestanden uploaden die bij elkaar horen (bijvoorbeeld twee gescande bladzijden in JPG-formaat).



    Je klikt op de knop Selecteer bestanden om deze op je computer te selecteren en vervolgens klik je op de knop Uploaden starten. De documenten worden rechts in je scherm per pagina getoond.

  • Eén of meer pagina's van een document scannen.
    De ScanWizard wordt gestart. Als het de eerste keer is moet de ScanWizard eerst geïnstalleerd worden.

    LET OP!
    Een Mac computer (Apple) ondersteunt geen directe scanner aansturing. Je kunt hierdoor geen gebruik maken van de ScanWizard.

    De Google Chrome browser ondersteunt geen directe scanner aansturing waardoor de ScanWizard niet kan worden gebruikt in Yuki. Windows Internet Explorer wordt vanaf 1 januari 2019 niet meer ondersteund door Yuki. Wanneer je gebruik maakt van deze browser is het daarom niet meer mogelijk om de ScanWizard te installeren. 
    Om gebruik te kunnen maken van de ScanWizard wordt daarom aangeraden om over te stappen op de Mozilla Firefox browser. 

    TIP!

    Sommige scanners hebben software waarmee je ook kunt scannen naar Dropbox of Google Drive. Wanneer je Dropbox of Google Drive hebt gedeeld met Yuki heb je dezelfde functionaliteit als de ScanWizard.

    Heeft je scanner een mailfunctie dan je ook gebruik maken van het e-mailadres voor documenten in Yuki om je documenten aan te leveren. Dit e-mailadres vind je in 'Mijn domein'.

  • Je hebt geen document, maar wilt het commentaar met de hand invoeren in een soort Word-document.



    Vervolgens selecteer je het correcte documenttype uit de lijst en verwerk je het document zoals je gewend bent.