Indien er (nog) geen gescand papieren document beschikbaar is, kun je ook handmatig een document aanmaken en vervolgens verwerken in de administratie. 


Beweeg met je muis boven het icoon Archief in de navigatiebalk, klik op Archiefkast en vervolgens in het nu geopende scherm op de knop Nieuw document aanmaken.


In het nu geopende scherm wordt je gevraagd op welke manier het document moet worden aangemaakt.



TIP!

Voor het handmatig aanmaken van een afschrift selecteer je de optie Ik wil direct een document intypen en wijzig je het documenttype in het nu geopende scherm in Bankafschrift.


Yuki wil zoveel mogelijk documenten vastleggen zodat je later kunt achterhalen waarom een bepaalde boeking is gemaakt. Je hebt hier vier mogelijkheden:

  • Een bestand uploaden van je PC (bijvoorbeeld een PDF-bestand of Excel-sheet)



    Na het kiezen van een lokaal bestand klik je op de knop Doorgaan en wordt het document rechts in je scherm getoond.

  • Een aantal bestanden uploaden die bij elkaar horen (bijvoorbeeld twee gescande bladzijden in JPG-formaat).



    Je klikt op de knop Selecteer bestanden om deze op je computer te selecteren en vervolgens klik je op de knop Uploaden starten. De documenten worden rechts in je scherm per pagina getoond.

  • Eén of meer pagina's van een document scannen.
    De Scan Wizard wordt gestart. Als het de eerste keer is moet de Scan Wizard eerst geïnstalleerd worden.

    LET OP!
    Een Mac computer (Apple) ondersteunt geen directe scanner aansturing. Je kunt hierdoor geen gebruik maken van de Scan Wizard.

    In Yuki is het mogelijk om te scannen m.b.v. de Scan Wizard wanneer je gebruik maakt van de browser Google Chrome, Mozilla Firefox of de nieuwe Microsoft Edge Chromium.

    Hiervoor moet je echter wel eerst de ClickOnce extensie toevoegen aan de browser:
    • Google Chrome
      Klik in je browser op de link https://chrome.google.com/webstore/detail/clickonce-for-google- chro/kekahkplibinaibelipdcikofmedafmb/related. In de nu geopende pagina klik je op de knop Toev. aan Chrome om de extensie te downloaden.
      Open vervolgens opnieuw je browser.
    • Mozilla Firefox
      Klik in je browser op de link https://addons.mozilla.org/nl/firefox/addon/breez-clickonce/ om de extensie te downloaden.
      Open vervolgens opnieuw je browser.
    • Microsoft Edge Chromium
      Klik in je browser op de link edge://flags/#edge-click-once. In de nu geopende pagina zie je de optie ClickOnceSupport. Klik rechts van deze optie in het dropdownmenu op Enabled
      Open vervolgens opnieuw je browser.

      'ClickOnce' is een extensie van een' derde partij'. Yuki kan hier geen support op geven!

      Windows Internet Explorer wordt vanaf 1 januari 2019 niet meer ondersteund door Yuki. Wanneer je gebruik maakt van deze browser is het daarom niet meer mogelijk om de Scan Wizard te installeren.

      TIP!

      Sommige scanners hebben software waarmee je ook kunt scannen naar Dropbox of Google Drive. Wanneer je Dropbox of Google Drive hebt gedeeld met Yuki heb je dezelfde functionaliteit als de Scan Wizard.

      Heeft je scanner een mailfunctie dan je ook gebruik maken van het e-mailadres voor documenten in Yuki om je documenten aan te leveren. Dit e-mailadres vind je in 'Mijn domein'.

  • Je hebt geen document, maar wilt het handmatig invoeren.



    Vervolgens selecteer je het correcte documenttype uit de lijst en verwerk je het document zoals je gewend bent.