In je Archiefkast zijn alle documenten die zijn aangeleverd in Yuki overzichtelijk opgeborgen in ordners. Elke ordner kent een onderverdeling in tabbladen. 

Op de bovenste plank staan de standaard ordners waarin alle te verwerken en al verwerkte (financiële en niet-financiële) documenten zijn opgeborgen die belangrijk zijn voor je financiële administratie in Yuki. Op de plank(en) eronder vind je de ordners waarin je documenten kunt opbergen die privé of onbelangrijk zijn voor je administratie. 


Een extra ordner in het Archief kan alleen worden aangemaakt op de onderste plank(en) van het archief.


In de standaard ordners op de bovenste plank heb je wel de mogelijkheid om zelf extra tabbladen aan een ordner toe te voegen.

Onderaan dit artikel wordt beschreven hoe je een extra tabblad aan een ordner kan toevoegen.


Open de module Archief door te klikken op het icoon Archief bovenin je scherm. Het scherm Archiefkast wordt nu geopend.



Alle documenten die nog door de Backoffice moeten worden verwerkt staan in de ordner Uitzoeken Yuki.


Bovenin je scherm zie je de volgende knoppen:

  1. Toon of verberg het menu aan de zijkant (alle toepassingen in de module Archief).
  2. Maak een nieuw document aan.
  3. Upload meerdere documenten tegelijkertijd.
  4. Scannen.
  5. Toon de ordners waarin de documenten zijn opgeborgen.
  6. Lijstweergave (details) van documenten.
  7. De documenten worden gegroepeerd op soort (alleen zichtbaar voor Back Office medewerkers).
  8. Tag cloud.



    Je kunt met de rechtermuisknop op een tag klikken voor extra opties:


  9. Zoeken van documenten op Aanmaker, Relatie, Onderwerp, Tag, Bedrag of Valuta.
  10. Zoeken van documenten op een specifieke naam, tekst, tag, bedrag of valuta waarnaar je wilt zoeken.
  11. Selecteren van een bepaalde periode waarin je alle documenten wilt opvragen. In de lijstweergave kun je de documenten opvragen per jaar, half jaar, kwartaal of maand.
  12. Archief instellingen (instelling van het standaard beveiligingsniveau voor niet-financiële documenten):
    1. Iedereen
    2. Alle gebruikers
    3. Alle werknemers
    4. Directie
    5. Privé.
  13. Bekijk de ordners van een bepaalde administratie of van alle administraties in het domein.
  14. Bekijk de lijst van facturen met de desbetreffende factuur ernaast. Dit icoontje zie je alleen wanneer de lijstweergave is geselecteerd.



Extra tabblad aan ordner toevoegen

Elke ordner kent een onderverdeling in tabbladen. Indien gewenst kun je zelf tabbladen toevoegen. Hiervoor klik je boven een ordner op de rechtermuisknop en klik je vervolgens op Bewerken



Ook kun je in de desbetreffende ordner op het icoontje Eigenschappen van ordner en tabs wijzigen klikken.



Het volgende scherm wordt geopend:



Hierin kun je een Omschrijving, Notities en Tabbladen toevoegen. Tevens kun je de volgorde van de tabbladen aanpassen door op de groene of rode pijlen naast de tabbladen te klikken.


De standaard ordners van Yuki bevatten een aantal tabbladen die je niet kunt verwijderen, verplaatsen of hernoemen.

Mogelijke functies: 

  • Bewaren: sla alle wijzigen op.
  • Verwijderen: verwijder de gehele ordner. De documenten worden in de ordner Overig geplaatst.
  • Verplaatsen: verplaats alle documenten uit de ordner naar een ander tabblad of andere ordner.