De inkoopadministratie bundelt alle zaken rond leveranciers en inkoopfacturen. Een aantal overzichten geven je inzage in de historie van je inkopen. Daarnaast kun je ook de status van alle inkoopfacturen bekijken: niet betaald, betalingen onderweg en in behandeling.


Open de module Inkoop door te klikken op het icoon Inkoop bovenin je scherm. Het startscherm van de module Inkoop wordt nu geopend:



Links in je scherm vind je de belangrijkste functies van de module Inkoop. Ze worden hieronder kort beschreven.


Overzicht


Inkooplijst

Overzicht van leveranciers en de bedragen die ze in een bepaalde periode (maand, kwartaal, half jaar of jaar) aan het bedrijf gefactureerd hebben.


Inkoopfacturen

Een lijst (met zoekfunctie) van alle inkoopfacturen. Je kunt zoeken op onderwerp, bedrag, leverancier, factuurnummer, tag of dossier. Het resultaat van de zoekfunctie is eenvoudig naar Excel te exporteren voor verdere bewerking.

Tevens kun je filteren op alle creditfacturen of alle onbetaalde of deels betaalde facturen.


Saldilijst

Overzicht van alle leveranciers die nog geld van het bedrijf tegoed hebben.


Bijzondere facturen


Onbetaald

Facturen die nog betaald moeten worden.


Betalingen onderweg

Facturen waarvan de betaling onderweg is (betaald via pinpas, creditcard of automatische incasso (domiciliëring).


In behandeling

In dit overzicht zie je alle inkoopfacturen die nog niet betaald of geïncasseerd zijn en waar nog uitzoekwerk voor moet worden gedaan.