Je kunt vanuit drie plaatsen in Yuki een verkoopfactuur aanmaken:

  • Beweeg met je muis boven het icoon Verkoop in de navigatiebalk, klik op Sales monitor en vervolgens in het nu geopende scherm op de knop Nieuwe factuur.
  • Beweeg met je muis boven het icoon Verkoop in de navigatiebalk, klik op Facturen en vervolgens in het nu geopende scherm op de knop Nieuwe factuur.
  • Beweeg met je muis boven het icoon Adresboek in de navigatiebalk, klik op Relaties, open vervolgens de desbetreffende relatiekaart en klik vervolgens in het nu geopende scherm op de knop Nieuwe factuur.


Om een nieuwe verkoopfactuur aan te maken en desgewenst direct te versturen naar je klant moeten de volgende stappen worden doorlopen:

  • voer de factuurgegevens in (relatie en factuurinformatie)

  • voeg één of meer factuurregels (artikelen) toe

  • voeg, indien nodig, aanvullende informatie toe

  • voeg, indien nodig, betaalgegevens toe
    (alleen beschikbaar bij betaalwijze 'Incasso')

  • voeg, indien gewenst, een bijlage toe aan de factuur vanaf jouw apparaat of vanuit het archief in Yuki
    (alleen beschikbaar in nieuwe verkoopmodule)
  • voeg, indien nodig, notities toe
  • bewaar de factuur als een te verzenden factuur of conceptfactuur
    of

  • zet de factuur direct klaar voor verzending naar de klant

  • wijzig, indien nodig, de factuurdatum en/of de verzendwijze

  • verwerk de factuur direct in de administratie waardoor deze ook wordt verstuurd naar de klant.


Hieronder wordt beschreven hoe notities aan een verkoopfactuur kunnen worden toegevoegd.



Klik op Extra om notities, indien nodig, toe te voegen, Het volgende scherm wordt geopend:



Indien nodig kun je in het veld Notities opmerkingen toevoegen aan de verkoopfactuur.


Daarnaast kun je in de velden Aangemaakt en Gewijzigd bekijken wanneer en door wie de verkoopfactuur is aangemaakt en/of gewijzigd. 

Ook wordt hier het type document en het interne ID van het document in Yuki getoond.