Het document vormt de basis voor de administratie. Documenten worden in het digitale Archief opgeborgen in ordners en tabbladen en kunnen gekoppeld worden aan dossiers. Je kan ook zelf nog tags toewijzen aan een document.

Yuki kent aan elk document een zogenaamd documenttype toe zoals 'Standaard', 'Inkoop', 'Bankafschrift' etc. Een document kan van elk bestandstype zijn zoals .PDF, .JPG, PNG, .TFF, .DOC, .XLS, .CSV etc. Bestanden groter dan 5 MB of van het bestandstype .PPT en .MOV dus presentaties, beeld en audio worden afgeraden maar wel ondersteund. Te grote bestanden kunnen de verwerking verstoren of vertragen.



Vanuit het geopende document zijn er veel bewerkingen mogelijk. Door met de muis boven het icoon te zweven verschijnt de toelichting over de knop (tooltip). De beschikbare knoppen bovenin je scherm zijn afhankelijk van het type document, het bestandstype en de rechten (rollen) van de gebruiker.


  1. Upload een nieuw document
  2. Bewerk de informatie van het document
  3. Verplaats het document naar een andere ordner of tabblad
  4. Toon het PDF document in een apart scherm in de PDF Viewer.
  5. Ga naar het vorige of volgende document
  6. Koppel een factuur aan een betaling
  7. Factuurbewerkingen: voer diverse acties uit die bepalen hoe een factuur wordt geboekt
  8. Bekijk de details van de boeking (journaalpost en de eventuele factuurregels)
    De factuur kan vanuit dit scherm ook naar UBL (.XML) worden geƫxporteerd
  9. Maak een taak aan voor dit document
  10. Attendeer een andere gebruiker op dit document
  11. Stel een vraag aan de backoffice (over de administratie of melden van foutief verwerkt document)
  12. De factuur is vrijgegeven voor betaling (alleen beschikbaar indien Yuki Betaalservice is geactiveerd)
  13. De factuur is nog niet vrijgegeven voor betaling (alleen beschikbaar indien Yuki Betaalservice is geactiveerd)
  14. Voeg het document toe aan het Bureaublad.