Voordat een administratie kan worden opgestart in Yuki moeten er een aantal gegevens over je bedrijf worden ingevoerd. Het administratie- of accountantskantoor dat jouw domein voor het eerst opent, zal gevraagd worden deze gegevens in te voeren. Dat gebeurt in een aantal stappen via een overzichtelijke administratie-wizard. 

Ook zal er aan je worden gevraagd om bepaalde documenten in te scannen en aan te leveren. Pas nadat de gegevens van je bedrijf volledig zijn ingevoerd, is de administratie in Yuki actief en kan er worden begonnen met het aanleveren van facturen en bankgegevens.

Zorg voordat je accountant begint aan de administratie-wizard dat je de gevraagde gegevens hebt aangeleverd. Wat we nodig hebben is afhankelijk van de rechtsvorm van je onderneming.


De onderstaande gegevens worden door je accountant  in de administratie-wizard ingevoerd op de tabbladen 'Algemeen' en 'Juridisch'.


Algemeen

  • NAW gegevens van de onderneming
  • Voor- en achternaam van de hoofdcontactpersoon
  • Telefoon- en internetgegevens
  • Rechtsvorm (eenmanszaak, B.V. (of bvba), stichting etc.)
  • Startdatum van de onderneming (in de huidige rechtsvorm)
  • KvK-nummer (indien je bent ingeschreven) of Ondernemingsnummer in België.


Eenmanszaak, VOF of maatschap 

  • Voor- en achternaam eigenaar of firmanten (dit is van belang voor het boeken van eventuele privé-uitgaven / onttrekkingen.
  • Btw-nummer (indien de onderneming btw-plichtig is)
  • Loonheffingennummer (indien dit van toepassing is)
  • Bestand met het logo van je bedrijf (in JPG, GIF of PNG formaat)


Extra informatie voor B.V. (BE: BVBA) of N.V.

  • Voor- en achternamen van alle natuurlijke personen die bestuurder zijn.
  • Bedrijfsnaam van alle rechtspersonen die bestuurder zijn.
  • Voor- en achternaam van aandeelhouders (i.v.m. eventuele schuldverhoudingen)
  • Namen van eventuele deelnemingen (i.v.m. mogelijke leningen)
  • Is er sprake van een zogenaamd gebroken boekjaar?


Benodigde documenten (scannen, uploaden, synchroniseren of mailen)

  • Uittreksel van KvK