Als je net een domein hebt aangemaakt kom je na het openen van het domein in het BO scherm terecht. 

Het scherm om de gegevens van het administratieprofiel m.b.v de administratie-wizard in te voeren wordt als volgt geopend:

  • Onder Bedrijven vind je de administraties binnen het domein. 
  • Klik vervolgens op > voor de desbetreffende administratienaam om het bedrijfsprofiel van de administratie in te gaan voeren.


  • Klik in het nu geopende scherm op de knop Bewerken om de gegevens op het tabblad Juridisch in te voeren of te wijzigen (voor het invoeren of wijzigen van een aandeelhouder en/of deelnemingen klik je vervolgens op Details).


Dit tabblad  bevat gegevens over de rechtsvorm. Afhankelijk van de gekozen rechtsvorm moet hier specifieke informatie worden vastgelegd zoals bijvoorbeeld aandeelhouders, bestuurders en deelnemingen. Hierdoor worden in Yuki ook automatisch de bijbehorende specifieke grootboekrekeningen aangemaakt.


Wettelijke info over de rechtsvorm

  • Kies de juiste rechtsvorm. Dit heeft gevolgen voor het aanmaken of uitschakelen van bepaalde grootboekrekeningen.
  • Wanneer werd de onderneming opgericht? Is dat nog binnen het eerste boekjaar dat in Yuki gevoerd wordt dan betekent dit dat Yuki geen beginbalans zal vragen.
  • Het KvK-nummer (of Ondernemingsnummer) is van belang voor de automatische herkenning van facturen.


TIP!

Naar aanleiding van de gekozen rechtsvorm zal Yuki het scherm uitbreiden met in te voeren gegevens over de Aandeelhouders, Bestuurders en Deelnemingen. Deze gegevens worden ingevoerd na het doorlopen van de zeven stappen.  


Voor een beschrijving over het invoeren van Aandeelhouders, Bestuurders en/of Deelnemingen zie artikel 'Aandeelhouders, bestuurders en/of deelnemingen invoeren'.


Klantspecifieke opmerkingen

Hier kunnen specifieke afspraken vastgelegd worden die onder de aandacht van een backoffice medewerker gebracht worden bij het verwerken van documenten of banktransacties. Denk hierbij aan specifieke instructies of informatie die bij het boeken kan helpen bijvoorbeeld: 'bedrijf heeft geen bedrijfswagen', 'huurt een pand', 'bonnen voor brandstof op RC privé boeken'.


Administratie

Als er maar één administratie wordt gevoerd in het domein is dit automatisch de standaard. Zijn er meerdere administraties dan worden documenten die naar het e-mailadres van het domein gestuurd worden in de workflow van de standaard administratie geplaatst.