Via de instellingen van een domein kan een gebruiker met de rol 'Portaalbeheerder' medewerkers aan een domein toewijzen


Het scherm om de instellingen van een domein te bekijken en/of te wijzigen wordt als volgt geopend:

  • automatisch direct na het aanmaken van een nieuw domein
    of
  • in het backoffice portaal onderin klikken op de tegel Domeinen of linksboven op het icoon Domeinen.


  • In het overzicht Domeinen klik je vervolgens op > voor de naam van een domein.

In het nu geopende scherm klik je op de knop Bewerken om de betrokken medewerkers aan een domein te gaan toewijzen. Het volgende scherm wordt geopend:



In de volgende velden stel je in welke medewerkers verantwoordelijk zijn voor het domein:

  • BO verantwoordelijke: de BO verantwoordelijke is de medewerker die als primaire verantwoordelijke is toegewezen aan het domein. Alle te verwerken documenten, bankregels en vragen komen in zijn of haar workflow terecht. 
  • BO back-up: deze persoon vervangt in principe de BO verantwoordelijke als deze niet of niet tijdig beschikbaar is. De BO back-up werkt normaal gesproken eerst zijn of haar eigen workflow af en bekijkt dan of er domeinen zijn waar hij of zij back-up van is.
  • BO controller: deze persoon is verantwoordelijk voor de maandelijkse controle van de administratie en voor de periodieke btw aangifte. 
  • BO account manager: verantwoordelijke sales persoon in het domein. Dit veld is informatief en heeft geen directe functie in de workflow.