Via de instellingen van een domein kan een gebruiker met de rol 'Portaalbeheerder' de toegang tot een domein afschermen


Het scherm om de instellingen van een domein te bekijken en/of te wijzigen wordt als volgt geopend:

  • automatisch direct na het aanmaken van een nieuw domein
    of
  • in het backoffice portaal onderin klikken op de tegel Domeinen of linksboven op het icoon Domeinen.


  • In het overzicht Domeinen klik je vervolgens op > voor de naam van een domein.

Het volgende scherm wordt geopend:



 Je kunt hier de betrokken medewerkers aan een domein toewijzen door te klikken op de knop Bewerken.


In de volgende velden stel je in welke medewerkers verantwoordelijk zijn voor het domein:

  • BO verantwoordelijke: de BO verantwoordelijke is de medewerker die als primaire verantwoordelijke is toegewezen aan het domein. Alle te verwerken documenten, bankregels en vragen komen in zijn of haar workflow terecht. 
  • BO back-up: deze persoon vervangt in principe de BO verantwoordelijke als deze niet of niet tijdig beschikbaar is. De BO back-up werkt normaal gesproken eerst zijn of haar eigen workflow af en bekijkt dan of er domeinen zijn waar hij of zij back-up van is.
  • BO controller: deze persoon is verantwoordelijk voor de maandelijkse controle van de administratie en voor de periodieke btw aangifte. 
  • BO account manager: verantwoordelijke sales persoon in het domein. Dit veld is informatief en heeft geen directe functie in de workflow.