Via de instellingen van een domein kan een gebruiker met de rol 'Portaalbeheerder' de toegang tot een domein afschermen.


Het scherm om de instellingen van een domein te bekijken en/of te wijzigen wordt als volgt geopend:

  • automatisch direct na het aanmaken van een nieuw domein
    of
  • onderin het backoffice portaal klikken op de tegel Domeinen of linksboven op het icoon Domeinen.


  • In het overzicht Domeinen klik je vervolgens op > voor de naam van een domein.

Klik in het nu geopende scherm op de knop Bewerken om de toegang tot het domein te gaan afschermen. Het volgende scherm wordt geopend:



In het veld BO toegang stel je in voor welke (kantoor)medewerkers het domein in de basis toegankelijk is:

  • Alle medewerkers
  • Medewerkers in een BO domein functie: alleen de medewerkers die zijn toegewezen aan het domein hebben toegang.
  • Medewerkers in BO domein functie en Yuki support: alleen de toegewezen BO medewerkers én de medewerkers van Yuki support hebben toegang.
    Deze optie biedt uitkomst als er supportvragen zijn van het betreffende domein. Alléén Yuki support kan meekijken, de overige medewerkers van het kantoor niet.


In de praktijk schermt men de toegang enkel af als het domein vertrouwelijke informatie bevat die niet voor de medewerkers van het kantoor bestemd zijn. Voorbeelden hiervan zijn domeinen van partners zelf, de administratie van het kantoor of publiek gevoelige domeinen.


In dat geval selecteer je Medewerkers in een BO domein functie bij BO toegang en vervolgens selecteer je bij BO verantwoordelijke of BO controller de naam van de medewerker die als enige medewerker toegang heeft tot het domein. 



Alle gebruikers met de rol 'Portaalbeheerder' kunnen dit domein echter weer (tijdelijk) open zetten.