Via de instellingen van een domein kan een gebruiker met de rol 'Portaalbeheerder' de volgende zaken vastleggen:

  • Domein openen om administratieprofiel in te voeren (zie artikel 'Administratieprofiel invoeren')
  • Status van domein switchen van 'Opstart' naar 'Actief' (zie artikel 'Status van domein wijzigen') 
  • Overdragen domein naar andere eigenaar (zie artikel 'Eigenaar van domein wisselen')
  • Toegang tot domein afschermen (zie artikel 'Toegang tot domein afschermen')
  • Toewijzen van betrokken medewerkers (vaste verantwoordelijke en back-up) aan domein (zie artikel 'Betrokken medewerkers aan domein toewijzen')
  • Toegang tot domein blokkeren voor bijvoorbeeld slecht betalende klant (zie artikel 'Blokkeren van toegang tot domein')
  • Notities / backoffice mededeling toevoegen (zie artikel 'Notities / backoffice mededeling toevoegen').


Een gebruiker met de rol 'Portaal backoffice' kan alleen het domein openen om het administratieprofiel in te voeren.

Alle andere instellingen van het domein kunnen door de backoffice alleen worden bekeken.


Het scherm om de instellingen van een domein te bekijken en/of te wijzigen wordt als volgt geopend:

  • automatisch direct na het aanmaken van een nieuw domein
  • in het backoffice portaal onderin klikken op de tegel Domeinen of linksboven op het icoon Domeinen.



In het overzicht Domeinen klik je vervolgens op > voor de naam van een domein.



Het volgende scherm wordt geopend:



In dit scherm kunnen de volgende knoppen worden gebruikt:

  • Bewerken (alleen beschikbaar voor Portaalbeheerder): leg de gewenste instellingen van het domein vast 
  • Openen: open direct het domein om het administratieprofiel in te voeren.
  • Mijn Contract: bekijk een volledig overzicht van het Yuki contract.
  • Tevredenheid: bekijk de klanttevredenheid van dit domein.
  • Contract van het domein wijzigen (alleen beschikbaar voor Portaalbeheerder): archiveer dit domein of beëindig het contract van dit domein.


LET OP!

Alleen de eigenaar van een domein kan het contract van een administratie beëindigen.


Instellingen domein vastleggen

De portaalbeheerder klikt linksboven in dit scherm op de knop Bewerken om de gewenste instellingen vast te leggen. Het volgende scherm wordt geopend:



Hoofdgegevens

Hier zie je hoofdgegevens van het domein zoals:

  • de URL
  • de looptijd van het contract
  • het factuuradres
  • de accountant
  • het type domein.


Daarnaast kun je hier de status van het domein wijzigen of de eigenaar van het domein wisselen.


Backoffice

Hier stel je de toegang tot het domein in en kun je de workflow en vragen die ontstaan in dit domein toewijzen aan vaste medewerkers. 

Daarnaast kun je ook de toegang tot dit domein voor de klant blokkeren.


Indien in Yuki bij dit domein is aangegeven dat er sprake is van een moedermaatschappij kan in het veld Backoffice  worden gekozen voor de backoffice van de partner of de backoffice van de moedermaatschappij van de partner.


Notities

Deze zijn enkel op deze pagina zichtbaar. Dit kan gebruikt worden om specifieke afspraken met de klant of de historie van het contract te documenteren. 


Backoffice mededeling

Dit is een melding waarvan een BO medewerker een pop-up krijgt als deze het domein opent.