Lees het onderstaande artikel of bekijk de video 'Yuki domein aanmaken en Instellen'!

https://vimeo.com/119121222


Een gebruiker met de rol 'Portaalbeheerder' of 'Portaal backoffice' kan voor het kantoor nieuwe domeinen aanmaken


Vanuit de desktop in het Yuki backoffice portaal klik je onderin je scherm op de tegel Domeinen of linksboven op het icoon Domeinen om nieuwe domeinen in je portaal aan te gaan maken.



Het volgende scherm wordt geopend:



Om een nieuw domein aan te maken klik je linksboven in je scherm op de knop Nieuw domein. Het volgende scherm wordt geopend:


Domein


Administratie

Voer de volledige naam in die de (eerste) administratie in dit domein moet krijgen, bijvoorbeeld 'Digicomm B.V.' of 'Digicomm bvba'.


Domein
Kies een eenvoudig te onthouden domeinnaam voor dit domein. Heeft de klant een eigen website zoals www.digicomm.nl  (of .be), kies dan hier 'digicomm' als domeinnaam. Heeft de klant geen eigen website, kies dan een korte naam die eenvoudig te onthouden is door de klant, bijvoorbeeld voor 'Metaalbedrijf de Hamer' kies je 'de-hamer' of 'hamer'. 

De naam wordt de directe toegang tot het domein en bepaalt het e-mailadres van de eerste administratie. Dus domein 'hamer' krijgt als directe URL:  hamer.yukiworks.nl (of .be) en als e-mailadres 'hamer@yukiworks.nl (of .be)'.


BELANGRIJK!

De gekozen domeinnaam moet uniek zijn (binnen het Yuki platform) en mag enkel bestaan uit letters, cijfers en streepjes. Andere tekens zijn niet toegestaan.


LET OP!
Het is niet mogelijk om de naam van een domein te wijzigen nadat deze is aangemaakt.


Domein status

Selecteer hier de status van het nieuwe domein:

  • Proef: er wordt een zogenaamd proefdomein aangemaakt.
    Een proefdomein is gratis en blijft 30 dagen toegankelijk, daarna krijgt het domein automatisch de status 'Inactief'. Op elk moment binnen die 30 dagen kan het domein echter worden geactiveerd door de status naar 'Actief' om te zetten.
    Er worden maximaal 30 transacties in een proefdomein verwerkt. Daarnaast is het niet mogelijk om in het administratieprofiel de gegevens over de btw in te voeren.
  • Opstart: klant kan documenten aanleveren en het Yuki archief inzien. De financiële gegevens kunnen echter niet worden bekeken.
  • Actief: klant kan documenten aanleveren, het Yuki archief inzien en de financiële gegevens bekijken.


Taal
Kies de standaard taal voor dit domein.


Eigenaar/Gebruiker


E-mailadres

Voer hier het e-mailadres in van de eigenaar of gebruiker (contactpersoon) van het domein. 


Naam

Voer hier de voor- en achternaam van de eigenaar of gebruiker (contactpersoon) in.


Maak een login aan voor de gebruiker

Geef de eigenaar of gebruiker (contactpersoon) meteen toegang tot het domein door direct een login aan te maken.



Als alle velden zijn ingevuld, klik dan op de knop Aanmaken. Het nieuwe domein (met één administratie) wordt aangemaakt en toegevoegd aan het portaal van het kantoor. 


Indien je de rol 'Portaalbeheerder' hebt, wordt na het aanmaken van het nieuwe domein automatisch een scherm geopend waarin je de instellingen van het domein kunt wijzigen én gebruikers (kantoormedewerkers) zoals de BO verantwoordelijke voor het domein kunt toewijzen.


Administratieprofiel invoeren

Indien je een 'Backoffice' rol hebt, kom je na het openen van het nieuwe domein direct in het BO scherm terecht waar je vervolgens het administratieprofiel kan gaan invoeren.


De gebruiker met de rol 'Portaalbeheerder' kan direct vanuit het bovengenoemde scherm (met domein instellingen en BO toegang) klikken op de knop 'Openen' om het nieuw aangemaakte domein te openen en vervolgens het administratieprofiel in te voeren.


TIP!

Er moet een administratieprofiel zijn ingevoerd voordat de documenten en transacties in de administratie correct kunnen worden verwerkt!