Lees het onderstaande artikel of bekijk de video 'Yuki gebruiker in domein aanmaken'!


https://vimeo.com/201630527



Alleen bij een eigen Ondernemerslicentie kan de eigenaar van het domein of een gebruiker met de rol 'Directie' gebruikers toevoegen die toegang hebben tot je domein. Hier zijn per extra gebruiker (met rol óf werknemer) echter wel kosten aan verbonden


Bij een ondernemersportal Basis of Plus kan alleen een gebruiker met de rol 'Portaalbeheerder' of 'Portaal backoffice' maximaal één gebruiker toevoegen aan je domein.


Daarnaast maakt een administratie- of accountantskantoor ook haar eigen medewerkers aan als gebruikers binnen het portaal. Deze medewerkers zijn super users die behalve toegang tot de domeinen (met één of meer administraties) ook diverse vakmatige gereedschappen tot hun beschikking hebben.


Gebruiker aanmaken in domein

Zo maak je een gebruiker aan:

  • Open vanuit verschillende plaatsen in Yuki Mijn domein:
    • Beweeg met je muis boven het icoon Mijn Yuki in de navigatiebalk en klik vervolgens op de tegel Mijn domein
    • Klik in de navigatiebalk op het icoon Dashboard en vervolgens op de tegel Mijn domein
    • Klik in de navigatiebalk op het icoon Instellingen en vervolgens in het nu geopende scherm op Mijn domein.
  • Klik op de knop + Gebruiker


    Het volgende scherm wordt geopend:


  • Naam: Selecteer een gebruiker uit je adresboek of voer de volledige naam van de nieuwe gebruiker in.
  • E-mailadres: Als het e-mailadres niet aanwezig is, voer dan het e-mailadres in van de nieuwe gebruiker.

    LET OP!
    Het e-mailadres wordt de inlognaam.

  • Rol: bepaal of de gebruiker een extra rol moet hebben.
  • Taal: selecteer de taal waarin de welkomstmail verstuurd moet worden.
  • Administratierechten: als je meer dan één administratie hebt, kies dan tot welke administratie(s) de gebruiker toegang krijgt.
  • Stuur een persoonlijk bericht: voer hier desgewenst een kort bericht voor de nieuwe gebruiker in.


Geavanceerde instellingen

Standaard genereert Yuki een automatisch wachtwoord voor de nieuwe gebruiker.

Als je dit uitschakelt, kun je zelf een wachtwoord invoeren en aangeven of de gebruiker zijn of haar wachtwoord moet wijzigen bij de eerste keer aanmelden of niet. 


 

Geef aan of je wel of geen e-mail bericht naar de nieuwe gebruiker wilt sturen, voer desgewenst een persoonlijk bericht in en klik op de knop Versturen.

De nieuwe gebruiker ontvangt een e-mail met daarin zijn of haar inloggegevens.