Met Mollie kan je ervoor zorgen dat je verkoopfacturen direct en daardoor sneller worden betaald door je klanten.

Heb je in Yuki al een Mollie bankrekening aangemaakt in je administratie dan kun je deze administratie nu éénvoudig koppelen met je account bij Mollie. Vanaf dat moment kun je in de begeleidende mail bij al je verkoopfacturen een zogenaamde betaallink toevoegen. Je klanten kunnen hierdoor in de verkoopfactuur met een klik op de betaalknop via alle belangrijke betaalmethoden (o.a. iDEAL, creditcard etc.) betalen.

Daarnaast wordt het door de koppeling met Mollie ook mogelijk om direct bankafschriften van Mollie te importeren in je administratie,


Om in Yuki te kunnen werken met Mollie moeten een tweetal zaken zijn geregeld:

  • Administratie koppelen met bestaande account bij Mollie
  • Mollie betaallink toevoegen aan de factuur lay-out van je verkoopfacturen.


Maak je nog geen gebruik van Mollie maar wil je je klanten wel de mogelijkheid bieden om je verkoopfacturen via Mollie te gaan betalen dan kun je vanuit Yuki direct gratis een account bij Mollie aanmaken.

Zodra de koppeling is geactiveerd maak je handmatig een Mollie bankrekening aan in je administratie.


Zodra één of meer klanten een verkoopfactuur via Mollie hebben betaald staan er in je account bij Mollie transacties (o.a. uitbetalingen) voor je klaar. Na het synchroniseren van je administratie met je account bij Mollie kun je de bankafschriften met de Mollie transacties direct in Yuki importeren. Voor een uitgebreide beschrijving van de synchronisatie en import zie Mollie bankafschriften importeren.


Na de import moeten de Mollie transacties correct in Yuki worden verwerkt. Dit geldt natuurlijk ook voor de inkoopfactuur die Mollie maandelijks naar je stuurt.

Voor een uitgebreide beschrijving van de correcte verwerking van deze transacties zie Mollie transacties verwerken in Yuki.


In de module Verkoop klik je onder Instellingen op Mollie waardoor het startscherm van Mollie wordt geopend.



LET OP!

Zodra de verbinding/koppeling tussen je administratie en je account bij Mollie is geactiveerd zal het bovenstaande scherm niet meer verschijnen. Er wordt i.p.v. daarvan een scherm met de details van je Mollie verbinding getoond.