In Yuki is het mogelijk om Engelse, Franse of Spaanse verkoopfacturen en herinneringen en/of aanmaningen aan te maken en deze vervolgens handmatig of automatisch te versturen naar je klanten.


Voor het aanmaken van een (periodieke) verkoopfactuur in een vreemde taal moet je de volgende stappen doorlopen:

  • Omschrijving van verkoopartikel vertalen
  • Factuurlay-out aanmaken
    • Indien gewenst, vertalen van onderwerp en tekst van e-mail naar het Engels, Frans of Spaans 
  • Factuurlay-out vastleggen bij relatie
  • Veld 'Aanhef' bij relatie vertalen (indien placeholder [heading] wordt gebruikt in tekst van e-mail)
  • Veld 'Onderwerp' op factuur vertalen (indien placeholder [Subject] wordt gebruikt in onderwerp en tekst van e-mail).


Hieronder wordt beschreven hoe een factuurlay-out in een vreemde taal wordt aangemaakt.


Factuur lay-out in vreemde taal aanmaken

Open de module Verkoop, klik links in je scherm op Factuurinstellingen en open vervolgens het tabblad Lay-outs.

Voor het aanmaken van een nieuwe factuurlay-out in het Engels, Frans of Spaans klik je linksboven in je scherm op de knop Nieuwe lay-out.




In het nu geopende scherm voer je in de sectie Algemeen de instellingen voor de Engelse, Franse of Spaanse factuurlay-out in.




Omschrijving

Geef je lay-out een herkenbare omschrijving mee. 


Administratie

Geef aan voor welke administratie de lay-out is bedoeld (indien je meer dan één administratie hebt).


Taal

Het is mogelijk in Nederlandse domeinen voor een factuur in het Engels, Frans of Spaans te kiezen.


LET OP!

Het onderwerp en de tekst van de e-mail moeten handmatig worden vertaald naar het Engels, Frans of Spaans.




Na het vastleggen van eventueel andere instellingen van deze factuurlay-out klik je op de knop Bewaren.


Om een schermvoorbeeld te bekijken van de nieuwe factuurlay-out klik je op de knop Schermvoorbeeld.




De aangemaakte Engelse, Franse of Spaanse factuurlay-out verschijnt nu in de lijst met te selecteren factuurlay-outs op het tabblad 'Lay-outs'.