In Yuki is het mogelijk om Engelse, Franse of Duitse verkoopfacturen en herinneringen en/of aanmaningen aan te maken en deze vervolgens handmatig of automatisch te versturen naar je klanten.


Voor het aanmaken van een (periodieke) verkoopfactuur in een vreemde taal moet je de volgende stappen doorlopen:

  • Vertalen omschrijving van verkoopartikel 
  • Aanmaken factuur lay-out
    • Indien gewenst, vertalen van onderwerp en tekst van e-mail naar het Engels, Frans of Duits 
  • Vastleggen factuur lay-out bij relatie 
  • Vertalen veld 'Aanhef' bij relatie (indien placeholder [heading] wordt gebruikt in tekst van e-mail)
  • Vertalen veld 'Onderwerp' op factuur (indien placeholder [Subject] wordt gebruikt in onderwerp en tekst van e-mail).


Hieronder wordt beschreven hoe een factuur lay-out in een vreemde taal wordt aangemaakt.



Factuur lay-out aanmaken


Open de module 'Verkoop', klik links in je scherm op 'Factuurinstellingen' en open vervolgens het tabblad 'Lay-outs'.

Voor het aanmaken van een nieuwe factuur lay-out in het Engels, Frans of Duits klik je linksboven in je scherm op de knop 'Nieuwe lay-out'.




In het nu geopende scherm voer je in de sectie 'Algemeen' de instellingen voor de Engelse, Franse of Duitse factuur lay-out in.




Omschrijving

Geef je lay-out een herkenbare omschrijving mee. 


Administratie

Geef aan voor welke administratie de lay-out is bedoeld (indien je meer dan één administratie hebt).


Taal

Het is mogelijk in Nederlandse domeinen voor een factuur in het Engels, Frans of Duits te kiezen.


LET OP!

Het onderwerp en de tekst van de e-mail moeten handmatig worden vertaald naar het Engels, Frans of Duits.




Na het vastleggen van eventueel andere instellingen van deze factuur lay-out klik je op de knop 'Bewaren'.


Om een schermvoorbeeld te bekijken van de nieuwe factuur lay-out klik je op de knop 'Schermvoorbeeld'.




De aangemaakte Engelse, Franse of Duitse factuur lay-out verschijnt nu in de lijst met te selecteren factuur lay-outs op het tabblad 'Lay-outs'.