Wanneer je bij de factuurinstellingen in het veld 'Verzendwijze' hebt aangegeven dat alle verkoopfacturen per gewone post moeten worden verzonden en je meerdere verkoopfacturen tegelijkertijd verwerkt, worden ze afgedrukt en vervolgens verwerkt in je administratie in Yuki. 

De afgedrukte verkoopfacturen kunnen vervolgens per gewone post worden verstuurd.


LET OP!

In de module Adresboek kun je gebruik maken van de functie Etiketten om de te versturen enveloppen te adresseren.


Open de module Verkoop, klik op Facturen en vervolgens selecteer je de werklijst Te verzenden facturen.


Selecteer alle facturen die je per post wilt versturen naar je klanten en klik vervolgens op de knop Verwerken.


TIP

Om te controleren of bij alle klanten de verzendwijze 'Post' is ingevuld, voeg je aan deze werklijst de kolom Verzendwijze toe door rechtsboven in je scherm te klikken op de knop Kolom selectie.



Het volgende scherm wordt geopend:



 Je hebt eerst nog de mogelijkheid om enkele instellingen van de facturen te controleren en/of te wijzigen voordat je ze verwerkt:

  • De getoonde factuur lay-out is vastgelegd bij de factuurinstellingen.  Selecteer hier desgewenst een andere factuur lay-out.
  • De getoonde factuurdatum is altijd de datum van vandaag. Selecteer hier desgewenst een andere factuurdatum.


Klik op de knop Schermvoorbeeld om te controleren of de facturen er correct uitzien. Selecteer desgewenst een andere factuur lay-out.


Klik op de knop Verwerken om de facturen te verwerken in de administratie en daadwerkelijk af te drukken en vervolgens te versturen per gewone post.


Alle facturen die per post worden afgeleverd komen na de verwerking in een zogenaamd PDF batch-printbestand terecht. Dit PDF bestand wordt bewaard in de ordner 'Verkoop' met de naam 'Verkoopfacturen printbestand [datum] [tijd]'.