Wanneer je bij de factuurinstellingen in het veld 'Verzendwijze' hebt aangegeven dat alle verkoopfacturen per gewone post moeten worden verzonden en je meerdere verkoopfacturen tegelijkertijd verwerkt, worden ze afgedrukt en vervolgens verwerkt in je administratie in Yuki. 

De afgedrukte verkoopfacturen kunnen vervolgens per gewone post worden verstuurd.


LET OP!

In de module 'Relatiebeheer' kun je gebruik maken van de functie 'Etiketten' om de te versturen enveloppen te adresseren.


Open de module Verkoop, klik op 'Facturen' en vervolgens op 'Te verzenden facturen'.


Selecteer één of meer facturen die je per post wilt versturen naar je klanten.


Door te klikken op de knop 'Verwerken' heb je eerst de mogelijkheid om nog enkele instellingen te controleren en/of te wijzigen:

  • De getoonde factuur lay-out is vastgelegd bij de factuurinstellingen.  Selecteer hier desgewenst een andere factuur lay-out.
  • De getoonde factuurdatum is altijd de datum van vandaag. Selecteer hier desgewenst een andere factuurdatum.
  • Klik op 'Schermvoorbeeld' om te controleren of de facturen er correct uitzien. Selecteer desgewenst een andere factuur lay-out.


Klik op 'Verwerken' om de facturen te verwerken in de administratie en daadwerkelijk af te drukken en vervolgens te versturen per gewone post..


LET OP!

Alle facturen die per post worden afgeleverd komen na de verwerking in een zogenaamd PDF batch-printbestand terecht. Dit PDF bestand wordt bewaard in de ordner 'Verkoop' met de naam 'Verkoopfacturen printbestand [datum] [tijd]'.