In Yuki is het mogelijk om verkoopfacturen aan te maken en deze vervolgens digitaal te versturen naar je klanten. Deze verkoopfacturen worden na het versturen direct in de boekhouding verwerkt en in de juiste ordner geplaatst.

Er zijn drie manieren om verkoopfacturen te versturen naar je klanten:

  • Standaard per gewone post
  • Standaard per e-mail:
    • In bulk via de lijst 'Te verzenden'
    • Apart verwerken van verkoopfactuur.

 

LET OP!

Per klant kan één standaard verzendwijze voor de verkoopfacturen worden ingesteld: per e-mail of per post.

 

LET OP! 

 Het versturen van je verkoopfacturen per e-mail is alleen mogelijk wanneer er bij je klant een e-mailadres is vastgelegd én de klantspecifieke instelling (verzendwijze) op 'E-mail' staat. 


Voordat je daadwerkelijk de verkoopfacturen afdrukt en/of verstuurt controleer je eerst of de instellingen voor verkoopfacturen correct zijn:

  • Klopt het volgende factuurnummer? Zo nee, voer het correcte eerstvolgende factuurnummer in.
  • Is de juiste factuurdatum van de te verzenden facturen ingevoerd? Zo nee, wijzig de factuurdatum.
  • Is de correcte factuur lay-out geselecteerd? Zo nee, selecteer de juiste factuur lay-out.
  • Ziet het schermvoorbeeld van de facturen er naar wens uit? Zo nee, wijzig de factuur lay-out.