De volgende herinnering lay-out instellingen kunnen worden ingevoerd:

  • Algemeen
  • Instellingen
  • Onderwerp en tekstinhoud
  • Pagina-indeling (voettekst)
  • Pagina-instellingen
  • Papierinstellingen
  • Adrespositionering
  • Logo positionering
  • Onderwerp en tekst van mail.


Alle vastgelegde instellingen zoals o.a. de instellingen van de herinnering lay-outs zijn op één plaats in je domein samengebracht en gecategoriseerd.  


Open de instellingen van je domein door in de navigatiebalk te klikken op het icoon Instellingen.

Klik in het nu geopende scherm op Herinnering instellingen en vervolgens op het tabblad Lay-outs


Om een bestaande herinnering lay-out te wijzigen klik je op > voor de omschrijving van de desbetreffende herinnering lay-out


Voor het aanmaken van een nieuwe herinnering lay-out klik je bovenin je scherm op de knop Nieuwe lay-out.



Bepaal nu waar je de herinnering op wilt afdrukken.


 Je hebt drie mogelijkheden:

  • Blanco papier
  • Voorbedrukt briefpapier
  • PDF document.


Op blanco papier

Gebruik Yuki om je logo en bedrijfsgegevens direct mee af te drukken. Als logo wordt het logo gebruikt dat je hebt gekoppeld aan je administratieprofiel.


Voorbedrukt briefpapier

Yuki print enkel het adresblok en de brieftekst van de herinnering. Yuki print dan geen logo en geen voettekst van de pagina.


PDF document

Door een PDF document van je briefpapier aan de lay-out te koppelen print je de herinnering als het ware in dat document. Dit geeft een beter resultaat als het printen op blanco papier. Het is met name handig als je de herinnering per e-mail gaat versturen. je maakt eerste het gewenste herinneringspapier in bijvoorbeeld een tekstverwerker als MS Word of Pages. Hier plaats je dan het eigen logo, de adresgegevens en andere typische gegevens van een herinnering zoals KvK-nummer, btw-nummer en bankrekeningnummer. Vervolgens bewaar je deze als PDF-document. Deze PDF kun je dan bij de herinnering lay-out instelling als bestand kiezen en dan zal deze als digitaal briefpapier worden gebruikt.