In Yuki is het mogelijk om handmatig verkoopfacturen aan te maken en deze vervolgens per post of e-mail te verzenden naar je klanten. 

Moet je sommige facturen regelmatig naar dezelfde klanten versturen dan kan je periodieke facturen instellen die Yuki automatisch zal klaarzetten om te worden verstuurd naar je klanten.


LET OP!

Je kunt ook Engelse, Franse, Spaanse of Duitse verkoopfacturen aanmaken in Yuki.


In de module ‘Verkoop’ kun je vanuit het ‘Verkoop dashboard’ en ‘Facturen’ een nieuwe verkoopfactuur aanmaken door te klikken op de knop ‘Nieuwe factuur’.


Daarnaast kun je ook vanuit de module 'Relatiebeheer' een nieuwe verkoopfactuur aanmaken door de desbetreffende relatiekaart te openen en vervolgens bovenin je scherm op de knop 'Nieuwe verkoopfactuur' te klikken.




Doorloop de volgende stappen om een nieuwe verkoopfactuur aan te maken en desgewenst direct te versturen naar je klant:

  • voer de factuurgegevens in

  • voeg één of meer factuurregels (artikelen) toe

  • voeg, indien nodig, aanvullende informatie toe

  • voeg, indien gewenst, een bijlage toe aan de factuur vanaf jouw apparaat of vanuit het archief in Yuki
  • wijzig, indien nodig, de factuurdatum en/of de verzendwijze

  • bewaar de factuur als een conceptfactuur
    of 

  • zet de factuur klaar voor verzending naar de klant

  • verwerk de factuur in de administratie (na bekijken van schermvoorbeeld).