In Yuki is het mogelijk om handmatig een verkoopfactuur aan te maken en deze vervolgens per post of e-mail te verzenden naar je klant. 

Moet je sommige verkoopfacturen regelmatig naar dezelfde klanten versturen dan kan je periodieke facturen instellen die Yuki automatisch zal klaarzetten om te worden verstuurd naar je klanten.


Om een verkoopfactuur aan te maken en vervolgens te versturen met Yuki moeten de volgende zaken geregeld zijn:


Je kunt vanuit drie plaatsen in Yuki een verkoopfactuur aanmaken:

  • Beweeg met je muis boven het icoon Verkoop in de navigatiebalk, klik op Sales monitor en vervolgens in het nu geopende scherm op de knop Nieuwe factuur.
  • Beweeg met je muis boven het icoon Verkoop in de navigatiebalk, klik op Facturen en vervolgens in het nu geopende scherm op de knop Nieuwe factuur.
  • Beweeg met je muis boven het icoon Adresboek in de navigatiebalk, klik op Relaties, open vervolgens de desbetreffende relatiekaart en klik vervolgens in het nu geopende scherm op de knop Nieuwe factuur.


TIP!

Je kunt ook Engelse, Franse of Duitse verkoopfacturen aanmaken in Yuki.


Zodra je een relatie (klant) hebt geselecteerd wordt het volgende scherm geopend:



Doorloop de volgende stappen om een nieuwe verkoopfactuur aan te maken en desgewenst direct te versturen naar je klant:


Elke stap wordt in een afzonderlijk artikel uitgebreid beschreven.


TIP!

Zodra je in de verkoopfactuur hebt aangegeven dat je deze direct wilt versturen en verwerken in je administratie (door te klikken op de knop VOLGENDE kun je een schermvoorbeeld bekijken om te controleren of de verkoopfactuur er correct uitziet.