In Yuki kun je een overzicht bekijken van de historie van alle verkoopfacturen die zijn verstuurd (verwerkt) naar je klanten. 


Per klant kun je hier de totale verkopen in een bepaalde periode bekijken door te dubbelklikken op de naam van een klant.. Hierdoor kun je bijvoorbeeld snel zien wat je aan je top klanten hebt gefactureerd.


Het overzicht Factuurhistorie kan vanuit verschillende plaatsen in Yuki worden geopend:

  • Beweeg met je muis boven het icoon Verkoop in de navigatiebalk, klik op Facturen en selecteer vervolgens in het nu geopende scherm in het dropdownmenu het overzicht Factuurhistorie.
  • Beweeg met je muis boven het icoon Bank in de navigatiebalk, klik op Incasseren en vervolgens  in het nu geopende scherm op Factuurhistorie


Het volgende scherm wordt geopend:



In elke werklijst en overzicht kan de weergave worden aangepast en kunnen de getoonde gegevens worden gefilterd. 

Hieronder worden de specifieke weergave en filtermogelijkheden beschreven van het overzicht ‘Factuurhistorie’.


Weergave en filtering

Standaard worden de  volgende kolommen getoond: ‘Factuurnr.’, ‘Relatie', 'Onderwerp’, ‘Factuurdatum’, ‘Vervaldatum’, ‘Btw-bedrag’, ‘Bedrag’ en ‘Match Status’. 


Dit overzicht kan standaard worden gefilterd op ‘Creditfactuur’, ‘Achterstallig’ en/of ‘Status’ door op deze tags te klikken. De tag of tags worden toegevoegd aan de filterbalk.


Door het toevoegen van specifieke kolommen kun je de lijst van verstuurde facturen o.a. filteren op:

  • Herinnering: alle verstuurde en niet verstuurde herinneringen.


Bij gebruik van de tag Status kan het filter verder worden gespecificeerd naar Niet verstuurd, Onbetaald, Gedeeltelijk betaald of Volledig ontvangen.



Bij gebruik van de tag Achterstallig kan het filter verder worden gespecificeerd naar Meer dan 30 dagen achterstallig, Meer dan 60 dagen achterstallig of Meer dan 90 dagen achterstallig.